Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

waarom krijg ik een schok als ik metaal aanraak nadat ik plastic heb aangeraakt?

ik heb een bijbaantje in een supermarkt en telkens als ik het plastic van iets open scheur zodat ik het product kan vullen en daarna terugga naar mijn metalen container krijg ik een schok. Het gebeurt vaak onverwachts en ik word er gek van. Weet iemand misschien wat hier de oorzaak van is? En hoe ik een schok kan voorkomen? Het shirt dat ik draag is van katoen en ik draag een chino op werk met adidasschoenen.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Probeer al iets van metaal aan te raken terwijl je het plastic openscheurt. Zo kan de statische lading meteen weg.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Het probleem is je schoenen. Door de wrijving met de plastic spullen laad je je op met statische elektriciteit. Die kan nergens heen want de kunststof schoenzolen geleiden niet. Doe eens schoenen met leren zolen aan en het probleem is opgelost.
(Lees meer...)
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding