waarom krijg ik een schok als ik metaal aanraak nadat ik plastic heb aangeraakt?

ik heb een bijbaantje in een supermarkt en telkens als ik het plastic van iets open scheur zodat ik het product kan vullen en daarna terugga naar mijn metalen container krijg ik een schok. Het gebeurt vaak onverwachts en ik word er gek van. Weet iemand misschien wat hier de oorzaak van is? En hoe ik een schok kan voorkomen? Het shirt dat ik draag is van katoen en ik draag een chino op werk met adidasschoenen.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Probeer al iets van metaal aan te raken terwijl je het plastic openscheurt. Zo kan de statische lading meteen weg.

Antwoorden (1)

Het probleem is je schoenen. Door de wrijving met de plastic spullen laad je je op met statische elektriciteit. Die kan nergens heen want de kunststof schoenzolen geleiden niet. Doe eens schoenen met leren zolen aan en het probleem is opgelost.