Is het mogelijk om kunstmatig goud te maken?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
5.8K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goeie vraag! Ik ben benieuwd of het beroep 'Alchemist' van vroeger nog steeds bestaat, en of ze nog steeds zo bezig zijn met goud te maken..

Het beste antwoord

Jazeker. In een nucleaire reactor kun je bijv. kan het kwik-isotoop Hg-196 goud maken. De eeuwenoude droom van alle alchemisten. Alleen is goud in de handel duizenden keren goedkoper dan op deze manier gefabriceerd edelmetaal, dus niemand ziet het nut er van in.
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+

Andere antwoorden (7)

Nee. Goud is een element. Elementen kun je niet kunstmatig maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
-2 ? +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat is niet waar, in de afgelopen jaren zijn er zeker 7 nieuwe elementen bij gemaakt. Ununbium tot en met en ununoctium.
Nee, misschien dat de kaboutertjes dat kunnen, maar wij mensen niet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hahaha, ja dan moet je naar het einde van de regenboog lopen, daar staat een pot met goud ;-)
+1 voor de humor.
Nee. Dat hebben mensen al jaren geprobeerd. Zie onderstaande link voor meer info over Alchemie. Alchemisten probeerden onder andere goud te maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
kunstmatig goud kan je wel maken................
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja het snippertjes uit de goldstrike allemaal bijmekaar brengen en samenvoegen.
Heb je vanzelf een kunstmatig gemaakt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat is mogelijk maar van ene kant is het wel een beetje jammer.
Persoonlijk vind ik dan dat het begrip goud wel een beetje inkracht afneemt .
Omdat je dan de keuze moet maken tussen echt en kunstmatig goud .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat kan in Genève, de LHC kan dat... Maar in zulke kleine hoeveelheden dat het niet rendabel is...