Kan iemand mij meer vertellen over de Bermudadriehoek?

ik heb al veel over de driehoek gelezen en gezien maar geen concrete informatie kunnen krijgen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

De bermuda driehoek is -zoals je kan zien op je kaartje- een stuk zee aan de rand van het caraibisch gebied.

in dit deel van de wereld lijken relatief veel schepen en vliegtuigen te vergaan. De oorzaken zijn niet compleet duidelijk. Dit zou kunnen worden veroorzaakt door het onstuimige weer in dit deel van de wereld. Maar ook aan onregelmatigheden in het magnetisch veld.

in films en boeken wordt het vaak gelinkt aan buitenaards leven danwel verbindingen met andere werelden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

De Bermudadriehoek staat bekend om zijn mysterieuze verdwijningen van boten en vliegtuigen. De wildste verhalen doen de ronde en ook wetenschappers kijken naar mogelijke oorzaken van de vele verdwijningen

op de onderstaande link staat een uitgebreid verhaal
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op bijgevoegde site van thinkquest proberen ze naast informatie verstrekken, ook nog het raadsel van de bermuda driehoek te verklaren, interessant...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het feit dat je geen concrete informatie hebt kunnen krijgen, is wellicht de essentie van de mythe die hierover bestaat.

Er is al dan niet iets aan de hand daar, waardoor al dan niet schepen en vliegtuigen daar speciaal moeten vergaan.
Dat er veel schepen en vliegtuigen zijn vergaan, is een feit. Maar waarom.... dat is nou net onbekend.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De Bermudadriehoek is een denkbeeldige driehoek tussen Miami (Florida), de Bermuda-eilanden en Puerto Rico. Volgens een populaire sage vinden er in dit gebied abnormaal veel scheeps- en vliegtuigrampen en verdwijningen plaats.

Speculaties, vooral wijd verspreid door de Amerikaanse bestsellerauteur Charles Berlitz in de jaren ‘70 van de twintigste eeuw, hebben het over marsmannetjes, ufo’s, ‘verbindingen’ met andere dimensies en tijdperken, verzonken restanten van gebouwen, dijken en straten van Atlantis, oude Atlantische machines in de diepte die af en toe ‘aanslaan’ als er schepen of vliegtuigen in de buurt komen, verhoogde oceanische activiteit, zeemonsters, orkanen, enz.

Verklaringen van ooggetuigen spreken ook vaak over storingen in apparatuur, meestal van magnetische aard. Volgens veel boeken over het Bermudagebied zou Columbus ook problemen hebben ondervonden in de driehoek.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb al gedacht dat een eventuele oorzaak een zwart gat zou kunnen zijn.. zoals er velen in het heelal zijn.. misschien zelfs komt het ene gat uit in het andere.. (wie weet zweven de schepen of vliegtuigen nu rond in het heelal :) )

we zullen het voorlopig nog niet teweten komen.. de diepte van de oceaan is zo inmens.. niemand gaat daar degelijke onderzoeken kunnen doen..

Een mysterie dat nog niet direct opgelost is..