Totdat de helium uitgeademd is. Dus het ligt er een beetje aan hoeveel helium je inademt. Over het algemeen zal het maximaal 8-10 seconden duren en dat is al aan de lange kant.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat kan vrij lang aanhouden, na enige ademteugen (NIET MEER), kun je vrij lang , langzaam uitademend spreken of zingen, het effect verdwijnt doordat het lichte helium teveel verdunt wordt door lucht, de overgang is toch vrij kort.
Ik heb het vaak gedaan.
Het enige risico is dat er te weinig lucht in je longen overblijft om je hersenen van zuurstof te voorzien.
Omdat je echter de longen nooit helemaal leegblaast (ongeveer voor de helft) en er in je bloed al zuurstof zit kun je twee teugen helium nemen, zonder licht in je hoofd te worden maar wel een goed en vrij langdurig effect te krijgen.
Hierbij spelen techniek en ervaring een grote rol.
Doe dit NIET als je bloedarmoede hebt en/of hart/longproblemen.(vooral de saturatie moet goed zijn.) Zelf kwam ik wel tot twee minuten, genoeg om een deel van een lied te zingen (ofwel kwaken...) Na enige minuten normaal ademhalen kun je dit herhalen maar niet te vaak, zuurstofgebrek manifesteert zich vrij plotseling en heftig.
Dus houd het leuk, ook voor anderen......
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een uitademing, het is niet zo dat helium je stem(banden) beïnvloed, maar dat helium lichter is dan lucht en de golven die je produceert met je stembanden klinken hoger omdat ze elkaar sneller opvolgen.