Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wat is het verschil tussen moleculaire levenswetenschappen en life science and technology?

Dit zijn beide universitaire opleidingen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zelf studeer ik mlw in Nijmegen, erg leuke studie. Wat ik altijd hoor over dingen met technology in de naam is dat je dan ook veel dieper ingaat in de gebruikte apparaten. Daarbij denk ik dat moleculaire levenswetenschappen wat moleculairder gericht is, kijk anders in de de studiegids van mlw, daar zie je de vakken die gegeven worden (kijk vooral bij propedeuse) en een beetje wat ze inhouden. Dit geeft een goed beeld denk ik van de studie. http://www.studiegids.science.ru.nl/2012/science/prospectus/molecular_life_science_bachelor/contents/info/33746/ Zie de vakkenlijst voor meer informatie over een vak. Ik googlede ook even de volgende studiegids te voorschijn,
http://lst.leidendelft.nl/bsc/programma/overzicht-vakken-per-jaar/
Voor Leiden geen idee of dit up to date is ofziets. Maar als ik de vakken zo lees is het net wat biologischer en wat minder moleculair.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Bij Life Science and Technology bestudeer je de levende cel, de bouwsteen van elke plant, mens of dier. Je combineert biologie, scheikunde, natuurkunde, wiskunde en nog meer vakgebieden.

Moleculen staan centraal in de opleiding Moleculaire Wetenschappen. Je houdt je bezig met biomoleculen, zoals eiwitten, DNA en suikers, maar ook synthetische. Zo leer je hoe je een bijdrage kunt leveren aan belangrijke ontwikkelingen op het gebied van onder meer biomedisch onderzoek, nanotechnologie, voeding en energievraagstukken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En wat is nu het verschil..?

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding