waarom is wiskunde B verplicht als je scheikunde wilt studeren?

Ik zou graag willen weten waarom wiskunde b verplicht is voor middelbare scholieren van vwo die scheikunde willen studeren. Ook zou ik graag willen weten waar dit mee te maken heeft.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3K

Het beste antwoord

Bij vwo scheikunde heb je inderdaad geen of nauwelijks wiskunde nodig.
Maar voor berekeningen aan reactie kinetiek moet je heel veel integraal en dierentiaal verglijkingen kunnen opstellen en oplossen.
Om het gedrag van elektronen te voorspellen zijn die vergelijkingen ook nog complex. En dat betekent niet dat e ingewikkeld zijn, maar ook met complexe getallen werken.
Op dit moment ken je zelfs nog niet de termen kent die je moet beheersen om universitair scheikunde te studeren.
Aan wiskunde A heb je echt totaal niets, en voor de wiskunde B die je voor scheikunde nodig hebt zul je zelfs op de universiteit nog heel hard moeten werken.
Reddie
11 jaar geleden
Reddie
11 jaar geleden
@bastanovum, ik wilde ter aanvulling de inhoudsopgave van het wiskundeboek toevoegen, maar na jouw bijval en aanvulling lijkt me dat overbodig.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heel erg bedankt voor jullie commentaar, ik kan nu goed inzien waarom het zo belangrijk is en het geeft meer voldoening!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
heel erg bedankt!

Andere antwoorden (1)

Bij scheikunde heb je heel erg veel wiskunde nodig. Dat is de reden dat wiskunde verplicht is. Alle formules, hoeveelheden, etc, is allemaal erg wiskundig en je moet secuur en abstract berekenen.