Superzwart dat géén licht weerkaatst door holle koolstofcylindertjes toe te passen?Niets ontsnapt?

In Europa ontworpen maar gebruikt in de U.S. Waarschijnlijk voor wetenschappelijke ontwikkelingen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat is je vraag?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja precies, wat wil je er over weten?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is het larie of bestaat het echt? Dit zou veronderstellen dat men zeker in de schemering onzichtbaar gekleed kan zijn als je kleding met de kleurstof is bewerkt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is lichtopslorping een woord? (zie trefwoorden)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Juist, het is niet opgenomen als 'trefwoord' maar het bestaat. Cfr. : http://forum.belgiumdigital.com/f35/cropfactor-en-lichtsterkte-201066-4.html
citaat van Leonidas/ Gurdy 24.02.2008 waarin het bestaande woord "lichtopslorping": ... als je de omrekening maakt naar het getal f1.0 mét lens zal je merken dat de lichthoeveelheid die op het matglas valt gelijk is aan dat met ... géén lens ! (onder voorbehoud van onnauwkeurigheid door relatief kleine lichtopslorping en reflectie door het glas, maar die kun je ook zelf meten met een spotmeter...)

Het beste antwoord

Wellicht wordt alle zichtbare licht geabsorbeerd, Rontgenstralen zeker niet en ik denk dat ook niet alle radiogolflengten geabsorbeerd worden.
Toepassingen zijn er altijd voor, zowel in de wetenschap
als daarbuiten.
Overigens worden niet reflecterende voorwerpen op radar
niet waargenomen, het reflectiebeeld zegt al waar het radarbeeld wel door gevormd wordt.
Radargolven die niet terugkeren kunnen immers ook doorlopen op voor de radar te ver gelegen objecten, die signalen worden dan als te zwak beschouwd en voor de beeldvorming niet gebruikt.
Juist hiervan wordt bij stelthtechniek gebruik van gemaakt.
In lichtversterkers kunnen ze echter goed gebruikt worden.
Interne reflecties die versterkt worden bepalen mede de
maximaal haalbare lichtversterking, de ruisvorming is de begrenzing, met de koolstofbuisjes zou de interne reflectie enorm verminderd kunnen worden.
Nachtkijkers gebruiken bovenstaande versterkers.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

En wat is je vraag?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt niets ontsnapt, alle licht dat op die koolstofcylindertjes valt wordt geabsorbeerd...

De hoogste waarschijnlijkheid is militaire toepassingen, het is onzichtbaar op radar...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Perfect zwart is onhaalbaar. Iets wat geen licht weerkaatst, laat ook geen licht door. Dus voor de toepassing onzichtbaarheid, zoals in de reactie staat, is dit spul natuurlijk ongeschikt. Je zou een zwarte silhouet zien omdat er geen licht van de achtergrond wordt doorgelaten...