De geaardheid van de pool + of -:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Polariteit_(elektriciteit)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er zijn meer vormen van polariteit.

Magnetisme Noord of Zuid pool.

Electriciteit + (tekort aan elektronen of --(teveel aan elektronen.

Optisch (men spreekt dan van polarisatie) X ,Y of niet gepolariseerd licht
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als er twee onderscheiden richtingen of toestanden zijn dan is er sprake van polariteit. Dat kunnen elektrische lading, magneetpolen, politieke richtingen of andere toestanden zijn. In de engelse wikipedia staat een soort opsomming. Soms wordt de mate van scheiding bedoeld (chemische polariteit), soms de toestand zelf.