Wanneer zie ik de Maan het best?

Vandaag is het volle maan. Het is 14% groter en heel goed te zien maar hoelaat? Alvast bedankt. Xx

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
snachts!
fremar
11 jaar geleden
De maan komt op om 20u45 en gaat onder om 4u53 .
Cryofiel
11 jaar geleden
Ja, duh. Dat kan iedereen bedenken - het is tenslotte volle maan, nietwaar?

Antwoorden (5)

Ik zou nu maar snel gaan slapen, want om 05:30 uur is hij op zijn 'grootst'.
escape
11 jaar geleden
De Maan lijkt vaak groter wanneer deze zich vlak boven de horizon bevindt (dus kort na opkomst of voor ondergang). In werkelijkheid gaat het hier om een optische illusie en in werkelijkheid is de Maan dan zelfs iets kleiner dan hoger aan de hemel....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat ik net op het journaal hoorde: rond 5.30 vannacht, nou ja vroege morgen dan he
anneliez
11 jaar geleden
morgen ochtend om kwart voor zes is hij op z'n grootst

Toegevoegd na 1 minuut:
sorry om half zes
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij heldere hemel en eerste of laatste kwartier. Als de zon laag staat op de maan werpen de kraters namelijk mooie schaduwen.