hoe kan een deeltje tegelijkertijd zijn eigen antideeltje zijn?

de uitleg over het majorama deeltje dit aan. maar als een deeltje zijn eigen antideeltje is heft hij zichzelf toch op en bestaat hij niet meer? zo heb je ook niets als je 10x 10 appels hebt en je er 10x 10 hebt weggegeven.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

De juiste spelling is majorana (n van nico).
-1 is het tegengestelde van +1, maar
0 is het tegengestelde van 0, dus van zichzelf.
Simpel gezegd, het majorana heeft lading 0.
Complex gezegd, de golffunctie van het majorana is reel.
Reddie
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Complex gezegd, het is reel :P da's wiskundig een mooie woordspeling :P
Reddie
12 jaar geleden
Thanx
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als jullie het snappen, snap ik het ook, maar ik snap er nog niets van. Maar ik zal maar aannemen dat het zo is, want er zijn al gegadigden welke er veel voor over hebben. En misschien kan men er in de toekomst nog veel mee doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"Als jullie het snappen, snap ik het ook, maar ik snap er nog niets van." Hiermee beweer je dat niemand hier het snapt.

Andere antwoorden (1)

Het is eigenlijk niet een apart deeltje maar een classificatie, zo begrijp ik het tenminste.
Dit wil zeggen dat elk deeltje dat een paar eigenschappen heeft, waaronder zijn eigen antideeltje zijn, een 'majorama feriom' wordt genoemd (als ik het goed type).

Dit is een vermoeden, dat deze deeltjes bestaan. Het tegenovergestelde vermoeden (Dirac) is dat dit dus niet kan.

Toegevoegd na 55 minuten:
Wat reddie zegt klopt idd.
γ = γ+
als lading 0 is, dan is het +0 en -0 tegelijkertijd. Dat is de clue eigenlijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het schijnt niet langer een vermoeden te zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja sorry versprak me. Is even wennen, ook voor mij :P