Water in nederland:

Oppervlakte (in km2)
Zoute wateren : 62.000
Brakke en overgangswateren 800
Grote rivieren 330
Vaarten en kanalen 440
Meren (> 500 ha) 2500
Kleine stromende wateren (o.a. beken) 6200
Sloten 330.000
Vennen 2.4

Mooie plaatjes zijn te zien op bijgevoegde bron

Toegevoegd na 1 uur:
uit CIA factbook:

total: 41,543 sq km

land: 33,893 sq km
water: 7,650 sq km

dat is ongeveer 16% van het land bestaat uit water. Hierbij worden de zee-onderdelen (62.000 km^2) niet mee gerekent
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat bedoel je nu precies... oppervlakte water? Het percentage water dat in het zand zit? Bedoel je de luchtwaterconcentratie? Bedoel je de verhouding waterwegen en asfaltwegen?

En je doet er geen verdere uitleg bij, wij moeten maar raden wat je bedoelt...

Dus ik antwoord op deze zeer algemeen en slecht gestelde vraag: 14,67% en dan geef ik van mijn kant ook niet een verdere specificatie aan waar dat dan zo precies vandaan komt... En waarom, gewoon om te laten zien dat ik deze vraag heel slecht vind...

Dus er is wel degelijk een antwoord, namelijk 14,67% voor die moderator die dan een aanleiding zou kunnen zien dat ik weer eens naar de richtlijnen moet gaan koekeloeren... :-))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inclusief de inwoners.. hmm.. ik denk aan 67%
als ik de vergrijzing meereken..