Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom bestaan er geen zadels die elektriciteit opwekken voor de fietslampen?

Zadel gaat op en neer bij het fietsen. Hiermee zou je elektriciteit kunnen opwekken. Volgens mij genoeg voor een paar lampjes...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
488

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (6)

Maar de hoofdarbeid is toch de beenspieren die op de pedalen staan, dus daar is het toch het makkelijkste, en daarom zijn er wel dynamos en geen zadelstroomopwekkers...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat de meeste mensen niet oop en neer gaan op hun fiets.

Verder.. Je wielen die rond draaien zijn veel makkelijker en betrouwbaarder aan te boren. Alleen zijn de bouwers er nog niet achter dat een dynamo die in de velg - frame systemen ingebouwd zit veel stabieler is dan een wieltje tegen je band.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het zadel van je fiets inclusief zadelpen hoort niet op- en neer te gaan tijdens het fietsen. Vrees dat anders je zadel te hoog staat. Dus omdat je zadel maar minimaal op- en neer mag bewegen zal er geen opwekking van electriciteit kunnen zijn. De juiste afstand van je zadel tot het pedaal (bij een tourfiets) moet iets beneden een gestrekte knie blijven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn nu kleine ladverlichtings lampjes voor op je fiets, dezen gebruiken zeer weinig energie, daar heb je meer aan dan aan zadelwippen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Johan;

Ik weet niet hoe jij fietst, maar het lijkt me een lollig gezicht.
De verende beweging van een zadel is niet constant genoeg om een dynamootje fatsoenlijk mee aan te kunnen drijven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien wel interesant is dat je als mens
je zadel verwarmt - wellicht kan dat beetje
bips-power iets betekenen?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding