Hoe hoog is het gemiddeld gasverbruik voor een hoekwoning uit 1953?

Aangezien deze maanden behoorlijk koud gaan worden, probeer ik de meterstanden bij te houden. Ik zag dat ik met een ruime investering in isolatie nog steeds best veel verbruik. Gas verbruik in 1 maand is dus 353 m3 met een 4 persoonshuishouding. Hoeveel verbruikt iemand in een soortgelijke situatie.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.9K

Antwoorden (3)

Gemiddeld lijkt dat iets lager te liggen. Echter, het is nu extreem koud, waarbij een gemiddelde niet echt meer geldt.

Je kan op basis van je jaarverbruik even testen hoe jij ligt ten opzichte van andere huizen, door de verbruikmeter in te vullen: http://www.milieucentraal.nl/themas/energie-besparen/gemiddeld-energiegebruik-in-huis
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Momenteel in België (overdag : -5° C - 's nachts : -11 °C) met ook een hoekwoning, hebben wij een vergelijkbaar product.
Andere jaren die minder koud zijn ligt het verbruik rond de 210 à 250 m³/mnd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
tussenwoning 1980 gebouwd, onder en boven dubbelglas
verbruik nu 10 m3 per dag