Wat is osmosewater?

het is, volgens starbless, niet wat ik gelezen heb in een link (zie de vraag over magnetische raamwissers).
Wat is het dan precies?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
41K

Het beste antwoord

osmosewater is water welk door omgekeerde osmose ontdaan is van alle zich daar in ophopende vervuiling.
omgekeerde osmose of hyperfiltratie is een methode die gebruikt maakt van semipermeable membramen om water te reinigen.
Door het vervuilde water (hierbij wordt alles bedoelt wa er in water kan zittenzoals mineralen ,bacterien ,virussen etc )onder hoge druk langs een halfdoorlatend membaam te persen worden alleen watermoleculen door dit membraam geperst en blijft de vervuiling aan de andere kant achter en dit word met het brijn geloost.
Het halfdoorlatend of semipermeabel membraam laat alleen schoon water door en de zouten etc blijven aan de andere kant van het membraam waar de rest van het water deze zouten etc meeneemt en afvoert als brijn(vevvuild water)
de druk die opgebouwt word is afhankellijk van de installatie en kan oplopen tot 40 barof meer indien van zeewater schoon water gemaakt moet worden,waarbij het merendeel van het ingevoerde water als brijn afgevoerd zal worden.
ik beschijf hier een mij bekende installatie
De installatie word gevoed door een opvoerpomp(cap 7 m³ per uur ) die het bronwater naar de hogedrukpomp brengt via een voorfilter van 5 micron waarna de druk opgevoerd word (ca 16 kg/cm²)alvorens in het membaam gevoerd te worden, aan het uiteinde van het membraam zit een regelkraan waarmee de installatie op brijnstroom geregeld wordin de verhouding 1m³ product ten opzichte van2.24 m³ brijnwater ,de schoonwater of productleiding loopt rechtstreeks naar het schoonwaterbassin en de brijnleiding rechtstreeks naar het riool.
de ingaande stroom heeft hier een ec waarde van 0,64 mS/cm en de schoonwater stroom een ec waarde van 0,0012 mS/cm wat aangeeft hoe schoon het water dan is .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nederland kend geen vuil water zoals jij dit omschrijft. En het osmose, of gedeminiraliseerd water waar over gesproken word heeft werkelijk niets met jouw uitleg te maken...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je daar zo van overtuigd bent kan ik er ook niets aan doen, maar ik kan je wel enkele honderden instalaties laten zien die zo zijn als ik ze beschrijf,en ook gebruikt worden,oa ook om water aan te maken voor de schoonmaakindustie,daarbij staat in mijn antwoord precies wat hier bedoeld word met vuil water.dit kan alles zijn van oppervlaktewater tot bron of zeewater
Als je hier of daar een flesje osmose water koopt of verkoopt wil dit nog niet zeggen dat je weet hoe het gemaakt word,waarbij nog dient te worden opgemerkt dat osmose en gedeminiraliseerd water twee verschillende produkten zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deze vraag naar aanleiding van een antwoord ging over gedemineraliseerd water, waarmee de ramen streeploos worden schoon gemaakt door alleen maar te spoelen en borstelen. En daarvan had ik dus gezegd dat de link die in het antwoord gegeven was een erg slechte uitleg gaf over wat osmosewater is. Dit had totaal niets met vervuild water te maken dat door middel van omgekeerde osmose word gezuiverd... En daarbij ben ik heel benieuwd naar die enkele horderden instalaties. Want zoveel fabrikanten zijn er geen eens in Europa...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
fabrikanten van wat? er zijn legio bedrijven waaronder cruiseschepen,die voor intern gebruik een eigen RO instalatie hebben omdat ze schoon water nodig hebben, of bedoel je leveranciers die de apperaten fabriceren zoals oa lubron, hatenboer ,demitec etc.

Andere antwoorden (1)

Om te beginnen zitten in kraanwater geen chemicalien, po4, fosfaat, kiezelziuur 2+3 in een noemenswaardige concentratie dat deze buiten het laboratorium onderzoek zijn terug te vinden...

Osmose water, of beter gezegd gedemineraliseerd water is eveneens geen kraanwater zoals omschreven. Gedemineraliseerd water is ontdaan van 'ALLE' zouten, mineralen, ijzers, kalk etc...

Osmose water heeft volgens onderzoek van de Rijks Universiteit Groningen de eigenschap dat het werkelijk alles in zich op neemt dat het onderweg aan mineralen tegen komt...

Ik heb verder ook niets tegen het zogenoemde tuckeren, want daar doe ik zelf volop aan mee. Maar de omschrijving van wat osmose water is, is gewoon heel erg slecht...