Hoe werken, wetenschappelijk gezien, producten die onaangename geuren kunnen verwijderen?

Zoals bijv. Oust, Febreze, HG enz.

Echt verwijderen van geuren bestaat toch niet? Zullen de geuren niet gewoon gemaskeerd worden?

Wat gebeurd er dan met de geurmoleculen?

Graag antwoorden die op wetenschap gebaseerd zijn en met bronvermelding!

Ik vraag dus niet OF het werkt, maar HOE het werkt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Wikipedia geeft al direct een antwoord, het bevat een ringvormig suikeroligomeer (cyclodextrine) waarin de geurstoffen gevangen worden. De cyclodextrine zelf heeft geen (nare) geur.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
- slaat nergens op +

Andere antwoorden (1)

De geurstoffen die je in de lucht brengt doen *niets* met de aanwezige geurstoffen die je niet wilt ruiken.
De geurstoffen zijn in hogere aantallen aanwezig en triggeren onze neus beter dan andere geuren.
M.a.w.: de gebruikte geuren zijn er speciaal op gemaakt dat ze bij je reukreceptoren een overheersende rol spelen, ze houden je neus eigenlijk voor de gek. Net zoals je in de volle zon het licht van een kaars niet kunt zien. Maar dat is er nog wel degelijk.
escape
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
- slaat nergens op +