Welke functie heeft kaliumhydroxide / kaliloog als dit in een schoonmaakmiddel aanwezig is?

Ik ben bezig met mijn profielwerkstuk en ik moet van bepaalde schoonmaakmiddelen uitleggen wat de functies van bepaalde stoffen zijn. Ik liep vast bij kaliloog, want op het internet en in mijn boeken is niets concreets te vinden.

Kaliumhydroxide is aanwezig in een reinigingsmiddel, ik wil graag weten wat de functie is van deze stof. Zorgt het voor de schuiming van het middel of voor het verwijderen van de bacteriën of het afbraak van de vetten.

Alle kleine aanwijzingen zijn welkom!, het antwoord natuurlijk ook

Groetjes!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.1K

Het beste antwoord

Knip + plak:

In zuivere vorm wordt kaliumhydroxide gebruikt als reinigingsmiddel, ontsmettingsmiddel, verfafbijtmiddel en gootsteenontstopper. In de meeste gevallen echter wordt voor deze toepassingen het goedkopere natriumhydroxide gebruikt.
Kaliumhydroxide wordt gebruikt voor de verzeping van vetten waarbij zachte zeep ontstaat.