Bij hoeveel graden Fahrenheit, kookt water bij een luchtdruk van 1000 Hecto-pascal

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja, dat begint wel ernstig op een kwisvraag te lijken.....deze mag je zelf doen. Ze zijn niet écht ingewikkeld natuurlijk....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
duh...
staat dat niet in je boek dan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha, die vraag wordt mij net gesteld door mijn neefje!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh, is die zijn huiswerk aan het maken ?
Zeg maar dat 1000 hP de normale gemiddelde luchtdruk is ; de luchtdruk waarop de kook- en smeltpunten van stoffen zijn vastgelegd. Hoeft-ie alleen nog maar het - hem ongetwijfeld bekende - kookpunt van water om te rekenen van Celsius naar Fahrenheit. ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is in elk geval gewoon goed - mamar zo moeilijk was-ie ook niet ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is niet mijn bedoeling voor de grap wat te vragen, was wel een vraag die ik niet wist. Sorry mijn excuus.

Antwoorden (2)

Afgerond: 54.129,54 °F

Toegevoegd na 1 uur:
De afronding was niet geheel juist. Ha, ha.
Na nog wat hoofdrekenen kom ik op nu op 211,28 °F
Ja, dat moet goed zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe KOM je er zelfs maar bij ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar heb je gelijk in. Maar door even te surfen heb ik wel weer een paar leuke conversiesites gevonden! Zo zie je maar.
1000 hectoPascal = 1 atm.
Water kookt dan bij 100 °C = 100 . 9/5 + 32 = 212 °F.