Als er al een wegduwende kracht van de aarde uitgaat, dan nog zou een magneet niet weg geduwd worden omdat de zwaartekracht een hogere kracht uitoefent op de magneet. De aarde is dan wel een magneet, maar de wegduwende kracht is lagere sterkte dan de zwaartekracht.

Je kunt je ook het volgende afvragen: is die wegduwende kracht er eigenlijk wel? Trekt de aarde niet aan? Is het hetzelfde soort magnetisme?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De zwaartekracht is groter :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een magneet heeft een noord- én een zuidpool. De magneet zal dus evenveel worden aangetrokken als afgestoten, ongeacht waar je bent. Dus zonder zwaartekracht zou het ook nergens heengaan.

Een magneet wil wel altijd de magnetische veldlijnen volgen. Op dit principe werkt een kompas.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Iemand die wakker is +