Wat is de natuurkundige omschrijving van informatie?

Over zwarte gaten en andere zwaartekrachtvelden spreken astronomen en natuurkundigen vaak in termen van informatie. Wat bedoelen zij met informatie?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (1)

Informatie is het resultaat van een meting van een feit.

Als je bijvoorbeeld opmeet dat het trapveldje bij je achter 30 meter lang is en dat op een papiertje schrijft, dan staat de informatie op het papiertje. Het veldje zelf is het feit dat je gemeten hebt .