Wat is het meest filterende materiaal voor teer van sigaretten? Ik heb nu een filter die 60% tegen houd door een simpel plastic dingetje

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (3)

De longen, daar blijft alle teer inzitten.....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geen speld tussen te krijgen...
Houtskool is het best filterende materiaal vanwege de oppervlakte als gevolg van de poreusheid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De z.g. absoluut of HEPA filter is het best filtrerende materiaal.
Absoluutfilters zorgen voor bescherming tegen:
■bacteriën en virussen
■radioactieve deeltjes
■gevaarlijke stoffen
Absoluutfilters zorgen voor bescherming in:
■voedselindustrie
■fabricage processen van optische instrumenten
■fabricage processen van precisie instrumenten
■productie van elektronische componenten
■ziekenhuizen
■laboratoria
HEPA is een afkorting van High Efficiency Particulate Air en is van toepassing op een specifiek type luchtfilter welke tot 99,999995% van alle stofdeeltjes groter dan 0,3 micrometer (µm) tegenhoudt, afhankelijk van het specifieke filtertype.