waar is een atoombom van gemaakt?

Als ik het probeer te googelen dan vind ik wel dat er uranium in zit enzo en hoe dat splijtingsproces en de ontploffing werkt maar ik wil weten waar de ombouw van is gemaakt (gewoon ijzer, staal?) en dat kan ik nu net niet vinden. Ik moet dit weten voor een gedicht dat ik schrijf (niet omdat ik een bom aan het maken ben ofzo haha). Ik wil het graag zeker weten omdat het wel moet kloppen voor het gedicht. Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gaan we het gedicht hier dan ook lezen ?

Het beste antwoord

De behuizing kan van alles gemaakt worden, dat is in het geheel niet belangrijk. In de link kun je zien hoe je zelf een atoombom kunt maken, daar wordt plakband gebruikt.
Dat lijkt me meteen een mooi materiaal voor in je gedicht.
escape
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dank je +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga ik proberen! ik heb nog een rolletje ductape, dus het begin is er! je zal er nog wel van horen! ;-))))) +

Andere antwoorden (3)

Een gedicht over de innerlijke werking van een atoombom
origineel
......is de liefde zo sterk ?

maar in feite het omhulsel moet wel sterk zijn maar hoeft dat ook maar een paar millisec vol te houden de implosie duurt maar een fractie
dus ik denk gewoon roestvrijstaal titaan of zoiets of iets dergelijks erg dik dat wel.
maar echt op het internet zal je echt geen details vinden
en zo ja dan staat binnen de kortste keren de binnenlandse veiligheidsdienst op je stoep ;)
maar het is een gedicht dus gebruik je dichterlijke vrijheid
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dank je +
Beryllium, dat reflecteert neutronen, waardoor de opbrengst groter wordt. Ook aluminum wordt wel gebruikt in een legering met Beryllium.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zou sowieso niet een groot deel van een dikke laag lood zijn? Voor de straling. En het omhulsel zal wel van ijzer of staal gemaakt zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dank je