Ik ben in de mystery spot geweest in Santa Cruz, Californië. Kan iemand me uitleggen hoe dat allemaal werkt daar. In de omschrijving beter beschreven.

Ik heb op veel websites gelezen dat het allemaal door de hoeken komt waarin het huis gedraait is maar ik heb nog steeds geen oplossing voor dit: Hoe kan een bal en water naar boven rollen via een plank terwijl we net van de gids te zien hebben gekregen dat de plank waterpas was. Is er geknoeid met de waterpas? Wat anders? En hoe kan het dat een heuvel oplopen veel zwaarder is dan normaal?
Je zou toch zeggen dat dit is onderzocht? Maar ik heb ook gelezen dat de baas van dit alles ook niet zo mee zou werken... Iemand een verklaring???

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Er zijn vele 'mystery spots' in Amerika. Deze onstonden in De Depressie ('30) toen entertainment in opmars kwam. Wat ze allemaal gemeen hebben is dat alles optische illusies zijn. De huizen zijn zo neergezet, zodat de bezoeker denk dat het recht staat, terwijl het eigenlijk schuin op z'n kant staat. Alles is op een slinkse manier neergezet, zodat onze zintuigen even door de war worden geschopt en we het anders waarnemen. Bepaalde dingen lijken onmogelijk te zijn. In onderstaand bron staat een uitleg over de werking van Mystery Spots.