Hoe reken ik nu de remweg uit?

De gegeven dingen zijn:
V (snelheid) = 33.3 m/s
reactietijd = 1.3 seconden
DUS
reactieafstand = snelheid x reactietijd = 43.3 meter

Nu wordt de remweg gevraagd.
Is dit met a=ΔV : ΔT of heb ik het helemaal verkeerd?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik mis hier een gegeven, dat is de remvertraging in m/s², aan te geven in de a

De remafstand is :
s=VT+0,5*AT² waarbij s de remafstand is ZONDER reactie tijd, a de remvertraging (een negatief getal dus) en T het aantal seconden die je er over doet om te stoppen.
T is derhalve uit te rekenen door de beginsnelheid te delen door die remvertraging.
in formule: T=33,3/A

De totale gevraagde afstand is dus S+43,3 (meters gereden tijdens reactie tijd)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
moet ik A dan uitrekenen met a=ΔV : ΔT ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zult OF moeten weten hoe lang je over het stoppen doet in totaal OF de a moet gegeven zijn.
Zoals jij aangeeft: delta V/delta T geeft ook de A als die tenminste gegeven zijn... Je weet dan het snelheidsverschil na een gegeven tijd...deltaV is hier negatief want een vertraging.