Heeft de zwaartekracht v/d aarde invloed op de lengte van de mens.?

Op de maan geboren worden,minder aantrekkingskracht,,,als op jupiter.
Maar stel dat de zwaartekracht hier groter was.
Zou dat invloed op de lengte hebben.?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zou denken van wel hè., ik ben benieuwd naar het antwoord =]

Het beste antwoord

De zwaartekracht zoals hij momenteel is heeft bijgedragen aan de vorm van het leven zoals het nu is.

Op een planeet met een lagere zwaartekracht zouden in principe tengere en evt langere wezens kunnen ontstaan en op een planeet met meer zwaartekracht verwacht je zwaardere, gespierdere en compactere wezens.

MAAR als je bij de dieren kijkt zie je ook grote verschillen, je hebt zware sterke neushoorns en tengere snelle jaguars.

Er is dus VEEL meer van invloed op de bouw van een wezen en er is binnen een bepaalde zwaartekracht veel meer mogelijk dan één bepaalde bouw.

Dus, ja, de zwaartekracht heeft bijgedragen aan hoe we er nu uitzien maar er is meer
amigo
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Nee, dat denk ik niet. Je wordt niet langer of korter, naar gelang de zwaartekracht. Je wordt langer of korter, naar gelang je soort. (en wat je eet en waar je woont)

Nederlanders worden bijvoorbeeld steeds langer (en dikker).
http://www.cbs.nl/nl-NL/menu/themas/gezondheid-welzijn/publicaties/artikelen/archief/1999/1999-0206-wm.htm

Over de invloed van zwaartekracht op het groeien kon ik niets vinden.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Zwaartekracht

Wel is het zo, dat onderzocht is/wordt, wat er zou gebeuren, indien wij met minder of geen zwaartekracht moeten doen. Als we met minder zwaartekracht zouden moeten doen, zouden onze spieren en botten zich niet zo ontwikkelen als nu.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wel degelijk, als we lang in bed liggen zijn we ook wat langer dan overdag. omdat de zwaartekracht ons dan weer "indeukt"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jazeker! Als we blootgesteld worden aan een grotere zwaartekracht, zullen we meer spiermassa ontwikkelen en kortere, stevige botgroei kennen.

Als de mensheid b.v. Mars zou koloniseren (waar de zwaartekracht minder is), zouden we langer worden en minder spieren hebben. Dit gaat natuurlijk niet gebeuren met de 'aard-geborenen', maar over de duur van de generaties zullen mensen er wel degelijk anders uit gaan zien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Miz wel degelijk onderzoek is nog niet volledig (onmogelijk op aarde)de evolutie Vd gewervelde dieren zou miz totaal anders zijn verlopen ,er is minder noodzaak voor zware botten enz bij minder zwaarte kracht ,en ja de natuur is efficiënt ,ervaring met astronauten zien we heel snel verlies van spieren bot zelfs hart spier ja zo snel gaat dat ,dus na enige generatie's ??en ook meer zwaarte kracht ,in iedergeval sterke bh's:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vooralsnog is het onduidelijk of de maan überhaupt voldoende zwaartekracht biedt om het proces van botontkalking te voorkomen. Bij het ontbreken van zwaartekracht gaat het in ieder geval fout, 1,5% van de botdichtheid verdwijnt per maand! Dat is meer dan 10x zo veel dan osteoporose door ouderdom!

Het van invloed zijn van een grotere zwaartekracht op de mens op de lange duur is speculeren.