Kun je jezelf tegenkomen in het verleden? (ervan uitgegaan dat je kan tijdreizen)

Wat zou er gebeuren als je naar het verleden reist?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2K
Cryofiel
13 jaar geleden
Als je terugreist naar het verleden, ontstaat er op de plek waar je tot op dat moment was, een mensvormig vacuum. De omringende lucht zal dat vacuum ogenblikkelijk opvullen. Die implosie zorgt ervoor dat alle ruiten in de omgeving kapotspringen. Iedereen die in de buurt is, is levenslang doof. Daarnaast ontstaan schade en verwondingen door rondvliegende spullen ten gevolge van de schokgolf. De plek waar je naartoe gaat is lastig te bepalen. De aarde reist, samen met de zon en het melkwegstelsel, met vele honderdduizenden kilometers per uur door het heelal. Als je dus een paar jaar teruggaat, kom je op een willekeurige plek in de ruimte terecht, ver verwijderd van alles dat je kent. Zelfs als je heel nauwkeurig weet te mikken op de plek waar de aarde toen was, dan verschijnt jouw lichaam op een plek waar op dat moment al iets anders is. Al is dat maar lucht: als het volume van jouw lichaam ongeveer 75 liter is (een redelijke schatting), dan heb je na aankomst 75 liter lucht in je lichaam. Dat is tamelijk ongezond. Je zult naar alle waarschijnlijkheid snel sterven. Als je pech hebt, "land" je op een plek waar een muur staat, of waar een tafel staat. Ook dat is erg slecht voor je resterende levensduur. Mocht je "van binnen naar buiten" opgebouwd worden zodat de aanwezige lucht naar buiten kan worden geduwd door jouw zich vormende lichaam, dan moet dat opbouwen heel snel gebeuren, anders ben je leeggebloed voor je afgebouwd bent. Maar wanneer jouw lichaam in een fractie van een seconde opgebouwd wordt, creëer je op de plek van aankomst net zo'n schokgolf als op de plek die je verliet. Je zult dus verschijnen in een grote explosie die alles wat in de buurt is vernielt. Door het wegdrukken van de lucht zal de lucht gloeiend heet worden, dus je kleding verschroeit, evenals je huid. Tijdreizen is dodelijk.
Tijdreizen maakt meer kapot dan je lief is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha idd, wat een onzin antwoorden allemaal

Het beste antwoord

Je kan jezelf zelfs vermoorden maar wie is er dan dood?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja natuurlijk alleen kom je een jongere versie van jezelf tegen.
hangt er wel vanaf hoe ver je teruggaat uiteraard ;)

Toegevoegd na 1 minuut:
Zolang je niets verandert in het verleden gebeurt er niets,maar als je jezelf tegenkomt of je verandert de dingen zoals ze gegaan zijn verander je de toekomst...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
maar bedenk wel dat als je jezelf tegen zou komen zou je dat nu al moeten weten, en ook zou je uit dezelfde atomen bestaan?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jazeker,klopt helemaal.
vraagteken is dus niet nodig ;)
wat je zegt zijn (theoretische) feiten
Bedenk ook dat als je jezelf tegenkomt in het verleden dat je dus al heel lang weet dat tijdreizen mogelijk is,en dat waarschijnlijk tijdreizen eerder mogelijk gemaakt word dan dat het geval was voordat je de eerste keer terugging naar het verleden waardoor het heden nu niet meer klopt en je een andere toekomst hebt gecreëerd
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de vraag is nu : ben je in die andere toekomt ook teruggereisd naar het verleden ? en zo ja was dat voor of na de eerste keer dat je terugging ?
was het ervoor begint het hele verhaal opnieuw en word de toekomst weer aangepast...
was dat erna word het een ingewikkeld verhaal ben ik bang
Als je in dezelfde ruimte zit op dezelfde tijd op dezelfde plaats dan ja. Maar er zullen zeker gevolgen aan zitten zoals dat je jongere ik aan je vraagt: hoe ziet de toekomst eruit heb ik een vriendin? enz. en dat kan rampzalig zijn voor de toekomst als je 1 ding veranderd kan er grote gevolgen ontstaan.