Als je geen vloei meer hebt, wat is geschikt om als alternatief te gebruiken?

Bijvoorbeeld bladeren uit de bijbel heb ik al gehoord.. maar aangezien ik dit nogal oneerbiedig vindt.. wil ik dit liever niet doen..

Iemand ander idee?

Groetjes
& Fijne feestdagen!

Toegevoegd na 1 uur:
Binnenkort misschien maar over op een vaporiser..:")

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
100K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik rook af en toe.. tenzij ik sigaretten binnen handbereik heb.. dan kan het iets meer zijn. Maar dit gaat ook niet zo lang meer duren voordat het stopt denk ik, dan rook ik nog heel incidenteel waarschijnlijk.
Blowen doe ik nog wel af en toe.. in de vakanties bijna niet.. en normaal ca. rond de 1 keer per week, en ondervind er nog geen problemen van. Het liefst nog een pure, wel het minst schadelijk..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vandaar mijn toevoeging over die vaporiser..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zou lekker stoppen
als je minder rookt als het niet voorhanden is, dan kun je dus stoppen
gezonder en goedkoper
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hulzen !! (Heb je wel een hulzenstopper nodig - if je moet het er met kleine balletjes tegelijk inproppen. );-)

Het beste antwoord

als echt die hard nicotine junk kun je in dat geval zelf een pijp fabriceren van een
fris/bier blikje
maak een kant van het blikje iets plat en prik daar kleine gaatjes in met een spijker oid
leg de tabak daarop aansteken en de rook aanzuigen via de drink openingsuccses gegarandeerd!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoiets zou ik nog wel eens willen proberen met wiet!
aangezien ik niet echt een die hard nicotine junk ben.. maar liever een wietje rook:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
leef je uit met groente&fruit zou ik zeggen
dat je een tevreden rokert bent wist ik al lang je vragen&antwoorden wezen al die richting op
maar als metode om wiet en stuff te roken is een blikje een beproefd middel het schijnt ook met een appel ook te kunnen maar daar heb ik zelf geen ervaring mee
:-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha oke:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Om toch nog iemand blij te maken met de punten, en voor de vriendelijkheid! Blijkbaar hebben meer mensen je antwoord goed gevonden.. dus koos ik deze;") Fijn 2011!

Andere antwoorden (12)

Bijbelpapier is het best. Wel waar geen inkt op zit. Zelf ook gehad en was redelijk te doen!

Toegevoegd na 22 seconden:
Best= beste
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je bakpapier in huis?
Het is niet zo lekker als echte vloei natuurlijk, maar het houdt je peuk bijeen, en het gaat niet te snel in vlammen op. Rook ze!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ben ik wel benieuwd naar.. bedankt!+
Keukenrol en toiletpapier zijn erg absorberend. Eerst even met de strijkbout er over, zo dat het papier glad wordt.
jc54
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Van een toiletpapiertje dat uit 2 of 3 lagen bestaat er eentje afhalen en als vloei gebruiken.
13 jaar geleden
Zitten in meeste bijbels wel wat schut bladen (dat is niet echt oneerbiedig)

Weet niet of je nog een nieuw overhemd hebt liggen of nieuwe schoenen in doos? Daar zit namelijk vaak vloeipapier tussen! (Bij duurdere merken)

Bakpapier of bedrukt papier zou ik echt niet doen ivm inkt/vet!

Weet niet of je nog halve peuken of shaggies hebt liggen want dat papier kan je nog wel een keer gebruiken, mits van jou (of niet) en niet het filterpapier!

Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb vroeger wel eens jointjes gedraaid met krantenpapier, is wel eff wennen maar het lukt wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
filterhulzen en zo'n klikapparaat sigaretten makertje.
Of oud dun papier
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vloeitjes komen oorspronkelijk uit Frankrijk, met dank aan de Spanjaarden die gewoon waren hun cigarittos in flinterdunne velletjes papier te rollen. Voor het eerst werd omstreeks 1825 vloeipapier in de Franse Pyreneeën geproduceerd.
Vroeger werd rijstpapier gebruikt, maar tegenwoordig is daar al lang geen sprake meer van. Voor de vloeitjes wordt nu textielvezel, en dan met name vlas, als grondstof gebruikt, of cellulose (houtcelstof) en calciumcarbonaat als vulstof (ongeveer 30%). Om het papier witter te maken wordt ook nog een optische witmaker toegevoegd, wat er bovendien toe leidt dat de as van de sigaret er aantrekkelijker uitziet.
Belangrijk is dat het vloeitje heel dun (een gramgewicht van rond de 22 g/m2) is, smaak- en geurloos is en goed brandt.

Dat als alternatief het papier uit een bijbel een goed alternatief zou zijn is onzin. Mens in de oorlog hadden weinig alternatief voor een vloeitje en de meeste hadden wel een bijbel in huis.

Een echt goed alternatief voor een vloeitje is er niet gezien bovengenoemde specificatie. Dus maakt het niet zo veel uit wat je neemt en zou ik een onbedrukt stukje van een krant nemen. Liefs een Telegraaf.

Toegevoegd na 6 uur:
Liefs = Liefst
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In Taman Negara in Malysie worden de dunne stengels van bamboe gebruikt. Ik heb het ook geprobeerd... het werkt.

Even in de tuin van jezelf of je buren kijken of ze bamboe hebben staan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Stoppen met roken!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Koffiefilters