Neemt de kwaliteit van een kunstof af als het gerecycled wordt?

Met recyclen bedoel ik het omsmelten van de kunstof. En niet het zelfde product opnieuw gebruiken

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (1)

Gerecyclede kunststof kan bestaan uit meerdere soorten kunststof. Daardoor heeft het niet de specifieke eigenschappen die sommige kunststoffen kunnen hebben. (uiterlijk of materiaaleigenschappen). In een laatste recycle fase worden van plastics dan ook vaak ruwe producten gemaakt zoals spoorbielzen.
Op zich zijn thermoplastische kunststoffen altijd weer terug te smelten. Thermoharders niet, deze worden dan ook minder gebruikt. Vergelijk een thermoplast met een kaars. Die kan je ook ongestraft omsmelten in een nieuwe vorm.