Er zit caroteen in, roodkleurig, zit ook in wortels. Caroteen zorgt voor meer rode kegeltjes op je netvlies waardoor het nachtblindheid tegengaat. Ook werkt het kankeronderdrukkend.

Saffraan bevat ook antioxidanten, dit zorgt voor het (sneller) afbreken van schadelijke stoffen in je lichaam.

Saffraan bevat Crocetin, crocetin werkt bloeddrukverlagend.

Dan wordt er nog van alles beweerd, dat het misselijkheid tegengaat, dat het buikkrampen tegengaat. Dit is allemaal nog niet wetenschappelijk onderzocht en bewezen. Het kan best waar zijn, maar dan is het hoogstwaarschijnlijk een kettingsreactie.

Doordat schadelijke stoffen sneller worden afgebroken, heb je minder buikpijn.

En doordat het bloeddrukverlagend werkt, gaat je hoofdpijn over.

Dan zijn er nog allerlei verhaaltjes dat het lustopwekkend werkt, ik geloof daar (nog) niet in, want er zijn nog geen studies naar geweest.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Er wordt beweert dat het pijnstillend zou zijn.
Kan het zelf niet bevestigen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geen, maar het is duurder dan goud, 'dus zal het wel goed zijn'
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Saffraan wordt gebruikt tegen maagpijn,kiespijn en nierinfecties.
Ook heeft het kruid een opwekkende werking.