Een druppel die in water valt slaat als het ware heel even een kratertje in het wateroppervlak dat natuurlijk meteen weer 'instort'.
https://www.youtube.com/watch?v=qU0DNqWV-Ak
Daarbij kan wel wat lucht achterblijven in het water en dat veroorzaakt een bel. Meestal spat die net zo snel uit elkaar als hij gevormd wordt maar soms is het water zo slijmerig van straatvuil en stof (zeker als het een tijdje niet geregend heeft) dat zo'n bel wel even kan blijven bestaan.
Soms zie je zelfs auto's en fietsen een spoor schuim achterlaten op een natgeregende weg.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
erotisi
9 jaar geleden
Dus als ik bellen zie ligt dat niet aan hoe het regent of dat we 6 weken regen krijgen, maar slechts aan de kwaliteit van de waterplas?