door in de spiegel met jezelf te praten en je zelf te bekijken
dan leer je jezelf beter kennen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door stil te staan bij je gevoel, dat je ervaart in verschillende situaties.
13 jaar geleden
Hoe vind je jezelf? Door vooral niet te gaan zoeken: je bent er immers al, met alles erop en eraan. Door jezelf niet anders, leuker, slimmer, sterker of stoerder voor te doen dan je bent. Door jezelf te accepteren zoals je bent. Door jezelf te zijn, met al je voors en tegens. Het gaat allemaal vanzelf, de ontdekkingsreis naar je eigen ik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan ook aan mensen die je goed kennen vragen of ze allemaal 5 eigenschappen ofzo over jou willen opschrijven,
anderen zien vaak beter hoe of wat je bent dan dat je het zelf ziet.
13 jaar geleden
maak een grote collage met als thema: mijzelf.
Succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De mens ontdekt zijn hele leven lang steeds stukje van zichzelf. Dus helemaal jezelf kennen doen we nooit, maar dat maakt het leven des te spannender.

Verder kun je in je paspoort kijken, daar staat meestal wel op wie je bent ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
door een jaar alleen te gaan wonen in een ander land waar je geen mens kan verstaan dan leer je je zelf heel goed kennen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door hoofd, hart en intuïtie serieus te nemen.

Door de dingen zo te doen dat zowel je wil en je gevoel in harmonie zijn. Dit houdt niet vanzelf in dat het leven zich ook in harmonie voltrekt. Juist de moeilijkheden geven ons hierin een kans onszelf beter te leren kennen en begrijpen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een goeie zware survivaltocht doen, dagenlang niet eten, nauwelijks drinken, schijten in een emmertje, uitgescholden worden in een taal die je niet verstaat en vooral geen contact met de buitenwereld. Kom je er vanzelf achter wie je bent
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je weet pas wie je zelf bent als je vrede hebt met wie je bent en je jezelf onder controle hebt. Als je vrede hebt met dat al je onbereikbare dromen onbereikbaar zijn en niets anders dan dromen. Als je je in elke situatie op een bepaalde manier comfortabel kunt voelen en net als een meesterschaker in al die situaties enkele zetten vooruit kunt denken, over hoe je je gaat gedragen en houden. Als je volle controle hebt over je emoties, gedachten en uitstraling. En zo verder...

Met andere woorden: Je weet wie je bent als je jezelf volledig onder controle hebt. Want om iets volledig onder controle te hebben, zul je exact moeten weten hoe datgene in elkaar steekt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vraag jezelf af WAAROM je dat zo graag wilt weten.
en vraag jezelf af OF je er echt ooit achter komt wie je bent, en wanneer weet je dat eigenlijk echt?
mijn ervaring is dat het leven vol verrassingen zit, en dat je jezelf kunt blijven verbazen (dus dat je zelf ook vol verrassingen zit!).