Waarom hoor je op het nieuws meer slecht nieuws dan goed nieuws

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Filosofie
1.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
even kleine vraag niet om denigrerend te doen of iets dergelijks maar: Op wat voor manier is deze vraag filosofisch? Filosofie is de studie die onderzoek doet naar dingen als de rechtvaardiging van kennis en moraliteit. Het houdt zich bezig met zeer fundamentele vraagstukken. Nu kan ik me hier in natuurlijk vergissen maar het lijkt mij dat dit beter onder de categorie Televisie kan staan.

Antwoorden (7)

Omdat goed nieuws saai is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed nieuws is vaak geen nieuws!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed en slecht zijn relatieve begrippen. Een groot ongeluk vindt een begrafenisondernemer wel goed nieuws, denk ik.
13 jaar geleden
Alles draait om de kijkcijfers!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed nieuws is niet sensationeel genoeg en ook nog heel erg van GAAAAP....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed nieuws is geen nieuws !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Slecht nieuws hoor je in goede tijden. Heeft met angst te maken.("Europa failliet??"- "Olie raakt op!!") "
Goed nieuws hoor je in slechte tijden. Heeft met hoop te maken. ("Straatvegers mogen staken!!"-"Vermindering nucliaire wapens!!)