Waar heeft Aristoteles gezegd wat hieronder staat?

een zuivere democratie zou (ten onrechte) inhouden dat burgers die op bepaalde punten gelijk zijn, op alle punten gelijk zijn.
Met dat argument verzet hij zich tegen democratie

Toegevoegd na 23 uur:
ik ben blij met antwoord, maar waar kan ik het citaat precies vinden? ik heb een Engelse tekst van het het boek maar traceer het citaat daar niet (ik durfde niet de Engelse tekst te gebruiken want dan wordt vraag verwijderd)

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Filosofie
1.4K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Griekenland?
Thecis
9 jaar geleden
@freekfluweel
HAHAHA, geen speld tussen te krijgen!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
figuurlijk plasje voor jou, freekfluweel
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
plusje uiteraard

Het beste antwoord

Aristoteles heeft dit gezegd in zijn Politica, boek 3, gedeelte 1282b. Deze nummering volgt die van de beroemde uitgave van Aristoteles' werken door de Duitse filoloog August Immanuel Bekker (Berlijn 1831-1870). Het is een gewoonte geworden om meestal Latijnse titels van Aristoteles' werken te gebruiken. Je kunt handig online zoeken naar antieke teksten in de Perseus Digital Library. Meestal is daar zowel de oorspronkelijke tekst als een vertaling ervan te vinden. Het nadeel van Bekkers nummering in moderne edities is dat de nummers niet exact genoeg naar alinea's en zinnen verwijzen. Classici verwijzen naar de bedoelde passage afgekort als Pol. 3.1282b.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
geweldig goed antwoord, dank je!