Als geduld goed is, wint het goede dan altijd van het kwade, omdat het meer geduld heeft?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Filosofie

Het beste antwoord

Je hebt zoveel aannames dat er geen goed antwoord mogelijk is.

1 Is geduld altijd goed?
2 Is er een wed-strijd tussen goed en kwaad?
3 Wat is goed en wat is kwaad?
4 Hoezo kan goed of kwaad geduld hebben?
5 is er dan nooit een uitzondering mogelijk dat tijdelijk kwaad even wint en dan weer het goede zoals het hoort?

Als de vraag ruimte geeft aan zoveel a priori interpretatie, dan is helder antwoorden onmogelijk...

Sorry meer kan ik er niet van maken...

dank je
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Dat het goede altijd wint is een sprookje. Daarnaast is goed en kwaad een kwestie van cultuur, mening en opvoeding.

Geduld is soms goed maar ook niet altijd, soms worden mensen juist geholpen door snel te handelen. (denk aan het neerschieten van een overvaller ofzo)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het kwade kan soms meer geduld hebben dan het goede
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
'Het goede' is niet echt een entiteit met eigenschappen als 'geduld'. Geduld hebben kan goed zijn, maar goed zijn betekent niet altijd geduld hebben.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Kwaad en goed is altijd een kwestie van perspectief. Wij bijvoorbeeld vinden terreuraanslagen iets slechts, maar de mensen die ze plegen, beschouwen deze niet zo. En reken maar dat ze geduld hebben om ze te plegen, want ze moeten alles goed voorbereiden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ten eerste wint eht goede neit altijd van het kwade. Dat zie je duidelijk in de economie en de wereldpolitiek.

bovendien neem je nogal aan dat 'geduld' een iets is waarmee men 'wint'

je vraagstelling deugt niet, dus er is geen antwoord.