Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

Het kan ook in je eigen belang zijn om iemand anders te helpen. Als jij namelijk iemand helpt die liefdesverdriet heeft dan zal deze persoon weer voor jou klaar staan als jij een probleem hebt.

En ga maar na bij je eigen vrienden. Als zij er nooit voor jou zijn, (zelfbelang) heb je ook geen zin meer om voor hun je best te doen.

Dus eigenbelang is een belangrijke basis (maar niet de enige) van positief sociaal gedrag.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
amc
14 jaar geleden
De mensen die altijd voor anderen klaar staan worden vaak met hun neus op de feiten gedrukt. Als zij een keer hulp nodig hebben, is niemand thuis.Ik weet niet hoe vaak ik dat al heb gezien om me heen. Ik heb er bewondering voor dat zij wel altijd weer klaar blijven staan voor de z.g.
'goede vrienden'. Ik denk dat het in je aard moet zitten.
Dank voor je antwoord+1

Andere antwoorden (2)

Nee hoor. Als jij duidelijk bent naar je omgeving waar jouw grenzen liggen dan kan de omgeving dat mee nemen in besluiten. Als iedereen dat doet (Aangeven waar de grenzen liggen) is het een stuk makkelijker om een 'gulden middenweg' te vinden. Je hoeft immers elkaars standpunten niet te gaan inschatten. Je weety ze gewoon.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hoor. Er zijn meesters in manipulatie. Die kunnen alles uit zelfbelang naar hun eigen hand zetten en toch iedereen een goed gevoel geven. Deze mensen hebben vaak een hele grote vriendenkring en zijn dus sociaal genoeg.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding