Hoe kan ik in een proefwerk over het vak filosofie goed mijn antwoorden beargumenteren?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Filosofie
1.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het proefwerk gaat over het vak filosofie op zich of is het 'n proefwerk filosofie..in het laatste geval:wat wordt er besproken..bv de schoonheidstheorie van Kant en Hegel? Wil je je antwoorden goed beargumenteren dan moet je de stof begrijpen. Lezen,(eventueel je kop er over breken,wat 'n fantastisch vak ;) en begrijpen.

Antwoorden (4)

Als je een antwoord geeft, leg dan goed uit waarom je er zo over denkt.
Dus voordat je de proefwerk maakt, probeer alvast een mening te gaan vormen over diverse vraagstukken. Een goed onderbouwde antwoord, kan in dit geval niet foutgeteld worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beargumenteer bondig en gebruik voorbeelden, vergelijkingen en gedetailleerde analyses.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Door deze na- vragen direct te kunnen antwoorden;

- Hoezo?
- Hoe ben je daar op gekomen? (op die conclusie)

VB. CONCLUSIE: Over smaak valt niet te twisten(ruziën,geschillen)

VRAAG; Hoezo?

ANTWOORD DOOR ARGUMENT: De één vindt dat goed of mooi, en de ander het andere goed of mooi. En smaak is al ver ontwikkeld bij de desbetreffende personen, waardoor men in beide gevallen het vast heeft gehouden, gelijk een liefhebberij wordt bedreven. En men gaat ertegenin, terwijl er reeds al overtuiging bijzich zelf is. Dan valt er weinig te overtuigen, door elkaar te bombarderen met meningen.

VRAAG; Hoe ben je daar op gekomen op die conclusie?

ANTWOORD DOOR ARGUMENT: Van vele gesprekken tussen mensen, waarvan de één iets opbrengt,plots. Zeggend; Die en die is de best. En de ander raakt geprikkeld om er op te reageren, en ze eindige in een; Nee en ja spel, of in een weleens en nietes verval.

Wat handig zou zijn: om te weten is, wat je moet beargumenteren. Maar ik hoop dat dit voorbeeld genoeg laat spreken, voor je proefwerk. Let op de dingen die je heb zien gebeuren, en onthoud goed hoe je dat heb kunnen concluderen, want daardoor kan je beargumenteren; Hoe je er op gekomen ben. Beschrijven in details, geeft vaak een indruk dat je deskundig ben.

Ook benamingen(nomenclatuur) van opvattingen en vraagstukken(proposities) in de filosofie bewoorden in het argument, geeft zeker punten.

SUCCES!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed lezen,proberen te begrijpen,er met anderen over filosoferen..Als je begrijpt wat er be/gescheven wordt dan moet dat lukken. Beargumenteren is het onderbouwen van je antwoord. Ga ervan uit dat je docent er niets van begrijpt en probeer 't hem of haar zo goed mogenlijk uit te leggen.