Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Heeft een mens een normaal bestaan zonder slimheid?

Wat als je niet slim bent, mag je dan toch serieus genomen worden? Mag je je voorstellen als iemand wiens oordeel waardevol is?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Filosofie
832

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het geluk is met de dommen

Ignorance is a bliss

Het leven zou een stuk makkelijker zijn als je net dom genoeg bent om je nergens druk over te maken, maar net slim genoeg om normaal te kunnen functioneren :)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Slimheid is niet nodig om een normaal bstaan te leiden. Alles in Nederland is geregeld dus slimheid heb je niet nodig. En waarom zou van iemand die niet slim is een oordeel niet waardevol zijn. Het leven is geen wedstrijd van wie de slimste is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Om tot waardevolle oordelen te komen hoef je helemaal niet zo pienter te zijn. Het helpt sommigen die dat wel zijn wellicht maar staat anderen juist weer in de weg.

Google voor de leuk eens op EQ en je zult zien wat ik bedoel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Google eens op wederzijds respect. Naar mijn mening een van de vele dingen die belangrijker zijn dan niet slim zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Jij leidt toch zelf ook een redelijk normaal bestaan?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Helemaal eens met TonyManana. Je kunt beter een beetje dom zijn: Je maakt je minder druk om dingen. Je zit niet met alle wereldproblemen / ze interreseren je niet. Je doet niet zo moeilijk. Als gevolg daarvan doe je bijvoorbeeld meer spontane ondoordachte dingen en heb je waarschijnlijk vaker seks en dus heb je het beter.

Was ik maar wat dommer...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Natuurlijk mag (en moet) je serieus genomen worden. De ander neemt serieus en het ligt dus aan het andermans luisteren (breed gezien).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding