Heeft een mens een normaal bestaan zonder slimheid?

Wat als je niet slim bent, mag je dan toch serieus genomen worden? Mag je je voorstellen als iemand wiens oordeel waardevol is?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Filosofie

Het beste antwoord

Het geluk is met de dommen

Ignorance is a bliss

Het leven zou een stuk makkelijker zijn als je net dom genoeg bent om je nergens druk over te maken, maar net slim genoeg om normaal te kunnen functioneren :)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Slimheid is niet nodig om een normaal bstaan te leiden. Alles in Nederland is geregeld dus slimheid heb je niet nodig. En waarom zou van iemand die niet slim is een oordeel niet waardevol zijn. Het leven is geen wedstrijd van wie de slimste is.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Om tot waardevolle oordelen te komen hoef je helemaal niet zo pienter te zijn. Het helpt sommigen die dat wel zijn wellicht maar staat anderen juist weer in de weg.

Google voor de leuk eens op EQ en je zult zien wat ik bedoel.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Google eens op wederzijds respect. Naar mijn mening een van de vele dingen die belangrijker zijn dan niet slim zijn.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Jij leidt toch zelf ook een redelijk normaal bestaan?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Helemaal eens met TonyManana. Je kunt beter een beetje dom zijn: Je maakt je minder druk om dingen. Je zit niet met alle wereldproblemen / ze interreseren je niet. Je doet niet zo moeilijk. Als gevolg daarvan doe je bijvoorbeeld meer spontane ondoordachte dingen en heb je waarschijnlijk vaker seks en dus heb je het beter.

Was ik maar wat dommer...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Natuurlijk mag (en moet) je serieus genomen worden. De ander neemt serieus en het ligt dus aan het andermans luisteren (breed gezien).