Wat zijn demonen?

Ik weet ongeveer wat het zijn maar toch weet ik er weinig van. En als je er een gezien hebt, beschrijf dan wat je zag.

Toegevoegd na 4 minuten:
Ik wil weten WAT het zijn en niet OF ZE BESTAAN. Als je er niet in gelooft, dan heb ik liever geen antwoord dan 'ze bestaan niet'.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Filosofie
26.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou nou Amadea, wat een harde toon. Ik heb hier vele misplaatste vragen gezien die ook gehonoreerd werden. Vanwaar déze keuze?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Amadea : Tuurlijk kan iemand ze gezien hebben en beschrijven. Je kan het alleen niet bewijzen ...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beste @Amadea, wat die toon betreft is deze figuurlijk bedoeld; de mate waarop zijn vraag door jou beoordeeld wordt.
Vwb het 1e gedeelte van je 2e zin deel ik je mening. Tussen () is maar de vraag wat een ieder onder een demon verstaat en hierdoor bestaansrecht krijgt.

Het beste antwoord

Een demon is een plaaggeest . Als je in geesten geloofd , dan is het vaak de geest van een overledene ( niet van een naaste of familielid maar een vreemde ) die zich in jouw omgeving machtig waant.
Verslaafde mensen kunnen plaaggeesten bij zich hebben om hen aan te zetten tot die activiteit waar ze aan verslaafd zijn . De geest zelf ervaart dit als een stukje macht. Jij zelf ( verslaafde persoon ) ervaart dit als een totaal gevoel van overname van je wilskracht . Ik heb het dan wel over de 'grote ' verslavingen , drugs , seks , gokken en games.

Ik heb één keer een plaaggeest van nabij meegemaakt. Ik sliep in een Engels landhuis en er was iemand bij mij van wie ik heel veel houdt.
In mijn slaap merkte ik dat ik in een droom gevangen zat . In de droom ( waar ik niet uit kon komen ) .. rest volgt ik moet even weg ...

Toegevoegd na 15 minuten:
Werd ik achtervolgd door twee mannelijke heksen. Zij hadden middelen tot hun beschikking om mij te volgen en te bestrijden. Ik was doodsbang. Ik probeerde vele uren lang te strijden , de heksen te vangen , te misleiden en heel lang en vaak te vluchten omdat zij gevaarlijk voor mij waren. Eén heks was heel groot en dik en de andere had een normaal postuur.
Dit was een droom waarin ontsnappen onmogelijk was , en het doel werd pas duidelijk toen ik wakker werd, uren later .

Later bleek :
Ik had de geliefde ander waar ik over waakte beschermd door zelf de strijd van de twee geesten op mij te nemen ( in die andere dimensie waar je contact met geesten kan hebben ) .

Er lag nog iemand anders op dezelfde logeerkamer. Hij had de hele nacht geen oog dichtgedaan en de hele nacht gebeden.
Om de geliefde ander waar hij over waakte hadden twee geesten zich begeven, hij had de twee geesten kunnen zien , één was een hele grote dikke mannelijke vorm en één had een normaal postuur.
De twee geesten hadden het op haar gemunt , zij die lag te slapen , tussen mij en die ander die de geesten had gezien in .
En onafhankelijk van elkaar hadden wij de volgende dag ons verhaal gedaan over het bezoek van de twee geesten die nacht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tegenwoordig heb ik een kettinkje met een kruis ( Christelijk kettinkje ) naast mijn bed liggen . Als ik wéér zo iets mee maak zou ik het kruis voor mij houden en het Onzelievevader zeggen of de Here Jezus aanroepen om mij te beschermen .
Ik ben niet gelovig maar het heeft altijd geholpen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat een bijzonder verhaal!
Ik geloof je.
Ze bestaan!
Ze zijn tot veel in staat.
Je eigen reactie er onder ( hier boven dus) kan ik niets mee, dat werkt prima in een film ( mooi voor de beelden) maar dit heb je echt niet nodig.
Ze halen alleen je onzekerheid en angst weg en daarom lijkt het te helpen.
Je eigen angsten, creëren een toegang tot jou zelf, of eigenlijk zet je door je onzekerheid en angsten zelf de deur open
Je eigen gids die dicht bij je is, kan je wel om hulp vragen.
Hij wordt niet voor niets vaak beschermengel genoemd.
Mocht je ooit weer last krijgen, stuur ze gewoon WEG!
Vertrouw op je zelf dat je het kan, dan kan je het ook!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt @Ed. Het is al jaren geleden. Ik heb sindsdien veel geleerd. Maar het énige waar ik nog * soms* een beetje bang van ben is "vast " te komen zitten in een droom met een geest . Dat is het énige. Ik voel wel vaker een geest om mij heen , zoals je weet , maar dan ben ik wakker en dan heb ik de contröle . Dan ben ik niet bang , nooit. Als hij een negatieve energie heeft stuur ik hem weg .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je wilt, ben je ze altijd de baas, maar is er nog angst en/ of onzekerheid ben je de klos.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wow. Ik geloof ook in geesten, maar zoiets heb ik nog nooit meegemaakt.
Ik heb een keer gehad dat ik iets door mijn kamer zag gaan. Voor een zwarte bureaustoel kon je heel goed zien dat er iets vaags voorbij ging. Bang werd ik niet. Het was toen 6:00 's ochtends. Een andere keer zat ik overdag op de fiets. Ik zag een oude vrouw lopen. Ik keek even om toen er een auto aan kwam. Toen ik weer vooruit keek, was de vrouw spoorloos verdwenen. Het was een weg met aan de zijkant een heg, dus ze kon nergens naartoe zijn gegaan. Het zou kunnen dat het mijn overgrootmoeder was, zij was een maand daarvoor gestorven.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
dat is niet waar ze zijn echt ik weet het zelf jij hebt nooit een gevoel gehad dat er een demon achter je staat of niet

Andere antwoorden (7)

Demonen zijn (verzonnen) figuren, het zijn eigenlijk duivels
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ellyanor
5 maanden geleden
Waar heb je het over
Ellyanor
5 maanden geleden
Demonen zijn van de duivels kant maar ze zijn het niet zelf
Demonen zijn de ergste angsten die je jezelf aan kunt praten. Ze wonen in je eigen hoofd en alleen jij kunt ze verslaan.
Je mag dus helemaal zelf verzinnen wat het zijn. Als je inspiratie op wil doen moet je vooral eens de boeken van H.P. Lovecraft lezen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Precies. +
Een demon (van het Griekse δαίμων (daimoon), 'godheid') wordt gewoonlijk opgevat als een 'gevallen engel', 'duivel', of 'boze of onreine geest'. De studie van demonen heet demonologie.

Oorspronkelijk was daimon een meer neutraal Grieks woord voor afgod en een vertaling van het Hebreeuwse elilim dat vrij vertaald nul of niets betekent. Hiermee werd in het Oude Testament door de profeten die de afgoderij bestreden spottend aangegeven dat degenen die in aanbidding neervielen voor de elilim van 'steen, hout en metaal', eigenlijk 'niets' vereerden.
Er is een lijst van demonen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In sommige godsdiensten gelooft men in geesten ofwel demonen.
In Bali (Hindoeisme) gelooft men in goede demonen die je
beschermen als ze goed verzorgd worden ( rijst en bloemen geven). Maar ook in kwade demonen, die je afgeknipte stukjes nagel en uitgevallen haren verzamelen om ze tegen je te gebruiken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vaak kan je aan demonen geen vorm toeschrijven ze zijn geestelijke krachten. die zich eventueel een vorm zouden kunnen geven in je "geestesoog"ik hou niet van die term maar als verduidelijking, dat ze zich kunnen bedienen van
visualisatie wanneer ze al en zodanige greep op je hebben dat ze zich op die manier willen manifesteren.
Ik heb ze wel eens gezien als grote zwarte honden angst aanjagend.
Maar in dit geval strekte ik mijn hand uit en ze vervielen tot stof dus tot niets.
Het woord demon is ook nietigheid (zie andere berichtjes)

en "niets" is iets waar je niet mee bezig moet houden.
Want er is maar 1 manier om ze te overwinnen
door je bezig te houden met de andere kant

Als u begrijp wat ik bedoel ;)
13 jaar geleden
Het zijn gevallen engelen.

Bijbelse ondersteuning hiervoor:

(Judas 6) . . .En de engelen die hun oorspronkelijke positie niet hebben behouden maar hun eigen juiste woonplaats hebben verlaten, heeft hij met eeuwige banden onder dikke duisternis bewaard voor het oordeel van de grote dag.

Toegevoegd na 3 uur:
De Bijbel laat zien dat boze geesten onmogelijk de geesten van de doden kunnen zijn. Gods Woord zegt: „De levenden zijn zich ervan bewust dat zij zullen sterven; maar wat de doden betreft, zij zijn zich van helemaal niets bewust” (Prediker 9:5).

Boze geesten zijn in werkelijkheid opstandige engelen die zich bij Satan hebben aangesloten in zijn poging mensen te misleiden (Openbaring 12:9).
De Bijbel zegt duidelijk dat we bescherming nodig hebben tegen boze geesten. De apostel Paulus schreef aan de christenen in Efeze: „Onze strijd is niet tegen bloed en vlees, maar tegen (...) de goddeloze geestenkrachten in de hemelse gewesten.”
De apostel Petrus beschreef de heerser van alle boze geesten, Satan de Duivel, als „een brullende leeuw, op zoek om iemand te verslinden” (Efeziërs 6:12; 1 Petrus 5:8).
Satan berokkent mensen voornamelijk schade door hen te misleiden en hen er door bedrog of verleiding toe te brengen dingen te doen die God krenken. De Bijbel zegt dat Satan ’zich blijft veranderen in een engel des lichts’ (2 Korinthiërs 11:14). Hij doet zich voor als een beschermende geest terwijl hij feitelijk slechte bedoelingen heeft. Satan verblindt de geest van mensen voor de waarheid over hem en voor de waarheid over God (2 Korinthiërs 4:4).
Satan wil niets liever dan aanbeden worden en wil dat mensen hem, bewust of onbewust, die aanbidding schenken. Toen Gods eigen Zoon, Jezus, op aarde was, wilde Satan dat hij neerviel en „een daad van aanbidding” jegens hem verrichtte. Jezus zei: „Ga weg, Satan! Want er staat geschreven: ’Jehovah, uw God, moet gij aanbidden’” (Mattheüs 4:9, 10). Jezus weigerde ook maar iets te doen waaruit zou blijken dat hij zich aan Satan onderwierp, wat neer zou komen op aanbidding.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Aimeetje , als jij mijn beschrijving hierboven wil lezen , wat denk jij daar dan over ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Aimeetje volgens mij heb je met je toevoeging mijn vraag beantwoord . + voor je bijdrage.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat was de bedoeling.
Graag gedaan.Het ga je wel!
Ik kan je proberen te vertellen wat het zijn en ik kan je ook een persoonlijk verhaal vertellen over hoe ik er eentje om me heen heb gekregen.

Wat het zijn.Vaak overleden mensen die op zo'n gruwelijke manier zijn doodgegaan of vermoord en geen rust hebben kunnen vinden dat zij het licht niet kunnen en willen accepteren wat eenieder mens ziet als hij overgaat.Zij hebben het gevoel dat zij nog zaken hier op aarde hebben die nog moeten worden afgehandeld.Ze beseffen niet dat het enige wat ze hoeven te doen is door het licht te gaan om ervoor te zorgen dat ze verder kunnen.En dan krijg je demonen,of liever gezegd,entiteiten.Want er bestaat een hierarchie van negatieve energie.

Je hebt de duistere entiteiten of overleden mensen die in negativiteit zwerven.Deze worden geleid door demonen,die op hun beurt weer in dienst zijn van de gevallen engelen van de duisternis,en dezen worden geleid door de satan.Ook heb je nog energiepoorten en plekken die duister kunnen zijn door gebeurtenissen Omgekeerd heb je op aarde engelen(Gabriel en Michael,helende en heilige plekken(stonehenge,piramides leylijnen)en gidsen(of beschermengelen

En dan komt de mens.De mens die geestelijk en fysiek op deze aarde is.Die kan door beide worden beinvloed.Zo kan iemand ervoor kiezen om te gaan vechten tegen het duistere,vooral(zoals in mijn geval)als je ongevraagd een duistere entiteit om je hebt gekregen op een plek die bekend staat om zijn negatieve entiteiten)En dat word lichtwerk genoemd.Dat zijn mensen die openstaan voor negatieve energie maar die het omzetten naar positieve energie,bij zichzelf of bij anderen.

Maar een persoon kan er(bewust of onbewust)ook voor kiezen om de duistere kant te kiezen,of de goede kant te negeren,zoals de gevallen engelen hebben gedaan.

Nu in het kort mijn persoonlijk verhaal in de reacties..Het gaat over hoe ik een demoon in mijn leven heb gekregen op een hele bekende plek in ons land die bekend staat om duistere energie en entiteiten de blokhuispoort in leeuwarden.Wie daarop googelt zal ook veel hits krijgen dat er onderzoek word gedaan naar paranormale verschijningen en veel mensen die daar zijn geweest die voelen ook vreemde dingen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ellyanor
5 maanden geleden
Dat klinkt eng