Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat heeft meer invloed: ogen en oren of hart en hersens?

Waarnemingen vs Gevoel

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Filosofie
720
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
vs gevoel en verstand neem ik aan?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Voor mijn zijn is alles even belangrijk...

de allerbelangrijkste ben je vergeten en dat is: Verleden...

ogen en oren zijn te missen... hart en hersenen weer niet...

Hersenen kun je ook zonder, kijk maar naar sommige politici...

Dus blijft over het HART...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou , beetje cru, "ogen en oren zijn te missen". Ga maar een kijkje nemen op een instituut, waar kinderen zitten, doof en blind geboren. Dan denk je er doch anders over.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar heb ik ooit een indringend boek over gelezen. Ik weet niet meer hoe het heette - het is van dezelfde auteur die ook "I never promised you a rose garden" schreef. Aanrader, dat boek - de beste manier om je nog enigzins te kunnen voorstellen hoe het is om doof-blind te zijn.

Andere antwoorden (3)

Alle waarneming zit in je hersenen, ongeacht waar het signaal vandaan komt. Je hersenen dus, want die maken uit wie je bent.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik had moeite met je vraag, maar wist niet waarom. Tot het plotseling tot me doordrong: je vraagstelling verleidt de lezer tot splitsen. Tot apart zien.

Ik houd daar niet van. Ik denk dat dat fout is. Alles is een eenheid, zeker waar het de mens, haar waarneming, haar interpretatie, en haar gevoel betreft.

De vraag is dus niet te beantwoorden. Want splitsen is fout.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan kies ik voor de hersenen. Zowel waarnemingen als gevoel worden door de bovenkamer verwerkt. Zonder goede hersenen geen goede waarnemingen en of goed gevoel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding