Hoelang duurt nu?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Filosofie
4K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verrassend moeilijke vraag in een simpele vorm ;-) +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
heel originele vraag - pure filosofie - tks

Het beste antwoord

Nu bestaat niet echt.
Nu is er nooit geweest.
Nu komt wel straks.
Nu duurt niet.
Nu is al weer verleden.
Nu zal het nooit worden.
Nu is niets!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jaja, heel mooi eddijst!

Andere antwoorden (22)

daarnet wist ik het, nu is het voorbij....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
oneindig lang....

Toegevoegd op 27-05-2009 19:50:05
Nu was er al voordat ik er was en nu zal er zijn nadat ik er niet meer ben... (En ja de zin klopt wel)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nu is sraks voorbij
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nu duurt zo lang als we het zelf willen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nu is voorbij , voor je het weet!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zolang als je erover doet om het woord nu te denken/uit te spreken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als er al iets is als een hier en nu zijn beide begrippen subjectief van aard. Kortom het hier en nu bestaat alleen in de perceptie van de geest en is zodanig dus afhankelijk van de waarnemer er van.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nu duurt een Plancktijd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nu duurt voort-durend...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De tijd nodig om het uit "NU" te definiëren als nu is het verleden tijd. Het doet nadenken , deze vraag om het Nu intenser te beleven en minder toekomst en verleden in het Nu te vermengen.Het nu "duurt" dus niet, het flitst voorbij en wij zijn toeschouwer van onze eigen verleden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het leven is tijdloos, pas wanneer men daar echt bewust van is leeft men ook eeuwig en wordt niet grijs, maar tot op heden is niemand zich daar bewust van geworden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de kleinste tijdseenheid om mee te meten, want na die tijd is het nu voorbij en begint het straks(stel, nu is deze seconden, en straks is over 1 seconden :] )
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is dus de reeds genoemde Plancktijd.
Oneindig kort.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe breed is de rand van het tafelblad? Nul milimeter, er is tafel, tot er geen tafel meer is.

Zo is het NU de tijdloze 'rand' tussen verleden en toekomst.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik de ene nu denk, is het al voorbij en begint er een nieuwe nu..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nu blijft nu, wat er ook gebeurt. Alleen gebeurt er vaak weer wat anders.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Jinx;

Nu is het smeltpunt van verleden en toekomst.
Nu is altijd en nooit.
Nu is een eeuwigdurende nanoseconde.
Nu komt niet en gaat niet.
Nu is de snelheid en de stilstand van de tijd.
Nu is vergankelijk en tijdloos.
Nu is herinnering en voorspelling.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nu zijn slechts twee letters
dus nu is nu
maar nu is ook alweer geweest
na het uitspreken van nu
is het nu leuk, dan duurt nu lang
is nu minder leuk
dan denken we morgen
misschien niet meer terug aan nu
of kan nu niet meer terugkomen
als het alleen nu, nu is?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nu is gewoon het heden en het heden is nu, nu, nu, nu, nu, nu, nu, nu en nu
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nu is een aanduiding van een moment, niet van een tijdsduur. Dus hierop is geen antwoord te geven.

Natuurkundig gezien is plancktijd natuurlijk wel het mooiste antwoord.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
0,000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000001 milliseconden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
helaas, je schatting is veeeeeeeeeeeel te veel :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je kunt het niet helemaal lezen :D
Nu is geen moment want het is nu alweer voorbij maar nu zal altijd geweest zijn. Nu is een tijdstip en een tijdstip heeft dus geen tijdsduur