Ik denk dat dieren een minder afgestompt instinct hebben dan de mens. Een dier heeft zijn instinct nog puur nodig om te overleven, voor een mens geldt dat niet meer.

In dat op zicht is het antwoord dus: Ja, het instinct van dieren is beter dan dat van mensen.
Dat zag je ook al tijdens die grote tsunami in 2004, vele dieren hadden al een hoger heenkomen gezocht voordat de tsunami toesloeg. De mensen zagen het niet aankomen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Veel beter, ze vertrouwen minder op hun verstand en laten zich minder afleiden.
Hun leven hangt er van af!

Toegevoegd na 6 minuten:
Het is bekend dat dieren natuurrampen aan voelen komen die wij NIET kunnen meten.
Op zich heeft een mens ook een goed instinct maar we luisteren teveel naar ons verstand, terwijl instinct dat vermogen is wat bedoeld is om ons in leven te houden.
Het geeft toch te denken dat dieren aanvoelen wat wij niet vast kunnen stellen.
Dieren zijn niet verpest door denkwerk.
Ze voelen gemoedstoestanden en zelfs ziekten van soortgenoten en mensen goed aan.
Ze "ruiken "onraad en voelen onbetrouwbaarheid.
Dieren bewijzen dat intelligentie een zwaar overschatte eigenschap is. Ze zijn in veel opzichten slimmer dan mensen.
We kunnen veel van dieren leren.
Instinct is kennis die hardwarematig (genetisch) meegegeven is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dieren zijn over het algemeen afhankelijk van hun instinct.
de mens is het hebben van een instinct al bijna vergeten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mensen zijn ook dieren. Het antwoord is dus nee.