" Binnen 8000 jaar is het genetisch materiaal van de mens opgebruikt en dan is het afgelopen met de mens zoals wij die nu kennen."

Aldus Stijn Meuris in "Stijn en het Heelal."En de bionische mens dan?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Biologie

Het beste antwoord

De evolutie is aanpassen of verdwijnen, of er ooit een einde komt aan de mogelijkheden van aanpassing van de mens in de evolutie is nog maar de vraag maar volgens mij niet onmogelijk.
Immers, er zijn al duizenden soorten weer verdwenen tijdens de evolutie. Volgens sommige wetenschappers is zelfs al het allergrootste deel verdwenen alleen al door het niet tijdig kunnen aanpassen aan nieuwe omstandigheden Dat zal voor de mens ook opgaan. Door de huidige wetenschap is de natuurlijke selectie bij de mens al grotendeels verdwenen.
Wij zullen uiteindelijk onder gaan aan onze eigen kennis!
En ook dan zal de bionische mens geen oplossing zijn , hooguit uitstel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
We kunnen nog altijd evolueren door bijvoorbeeld beter tegen ziektes beschermt te worden. Of door bepaalde dingen die er voor zorgen dat we beter in de sociale omgang zijn. Et cetera er zijn altijd manieren van evolutie waardoor wij net iets meer kans op nageslacht hebben. Dit is misschien doordat we geen grote gevaren meer hebben langzamer maar het blijft bestaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
juist Anne, en daarbij, onze huidige wetenschap is ontstaan door natuurlijke selectie! daarom zijn de huidige ontwikkelingen deel van natuurlijke selectie, het houdt nooit op te bestaan. Het kan goed zijn dat we ten onder gaan als mensheid, dan kwam het ook door natuurlijke selectie... Het zijn allemaal blaadjes van dezelfde boom!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Anne , daar zit nu juist het grote probleem, het beschermen tegen ziektes. Hoe beter dat lukt, hoe minder de natuurlijke selectie. Bijna iedere,kneus, kan men in leven houden, deze hebben ook recht op een gezin, dus ook kinderen, dus zwakkere kinderen. Als je ziet wat er mogelijk is, om baby's in leven te
houden, met een ernstige afwijking!!!
Ook deze hebben later recht op een normaal leven, dus gezin!Vroeger gingen ze gewoon dood. Probleem opgelost.Het klinkt erg hard, maar dat is natuurlijke selectie! De laatste 50 jaar zijn de mensen steeds zwakker geworden. Kijk maar naar de allergie bij zeer veel mensen! Allemaal tekenen dat het niet goed gaat, kijk naar de conditie van de hedendaagse jeugd! Hoe moet dat als ze straks 40 jaar zijn ? Als wij als mens niet meer goed in het grote systeem passen dan is het over .
Wij lopen steeds meer achter en de natuur haalt ons steed verder in. Het is het wachten op een virus, die de mensheid grotendeels uit zal roeien, pas dan zijn er weer nieuwe kansen voor de overblijvers!!!!OOk dat is evolutie!

Andere antwoorden (5)

Hoe kan het genetische materiaal van de mens op raken? Allereerst zijn er dieren die vele miljoenen jaren ouder zijn dan de mens. Neem een krokodil bijvoorbeeld. Het genetisch materiaal is niet op die bestaan ook nog steeds. Ten tweede DNA het genetische materiaal van de mens zal niet opraken omdat we het nodig hebben. Immers zonder DNA kunnen we geen informatie over geven op onze kinderen. DNA raakt niet op omdat het altijd in de mens word aangemaakt in de cellen. De mens zal altijd blijven evolueren alleen binnen een periode van 8000 jaar zal er niet veel zijn veranderd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat de achterkleinkinderen van mijn achterkleinkinderen dat niet mee maken...

Ik ben benieuwd of dat dit daadwerkelijk zal gaan uitkomen. Want tegen die tijd zal men best wel weer iets hebben gevonden, zodat de mens niet verdwijnt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is niet ergens een grote bak 'mensen-DNA' waar iedere keer dat een nieuw mens wordt verwekt een handje DNA uitgepakt wordt om in het embryo te stoppen. De stelling van die Stijn is dus onzin.

Er kan van alles gebeuren op evolutionair gebied, inclusief het ooit uitsterven van mensen, maar het idee dat het genetisch materiaal van de mens 'opgebruikt' zou kunnen raken, gaat uit van onjuiste veronderstellingen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
over 50 jaar zijn er geen mens aapen meer on het oerwoud
Daar maak ik me pas eg druk om
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat dat niet kan.