Wat moet je doen als je levend wordt verbrand?

Ik keek net een aflevering criminal minds en daarin werd iemand levend verbrand. Dus ik vroeg me af, stel je wordt door iemand levend verbrand (met benzine en al) wat kan je dan doen om te voorkomen dat je dood gaat?

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
in: Biologie
1.7K
jc54
2 jaar geleden
Even helemaal kopje onder in water. Sloot, vijver, kanaal, rivier, het maakt niet uit wat, als je maar tijdelijk de zuurstoftoevoer voor het vuur kunt afsluiten. Wikkelen in een deken kan ook, als het maar helemaal afsluit.

Antwoorden (2)

Niets.
Als iemand geheel verbrand is, is hij dood.
2 jaar geleden
Je kunt proberen door over de grond te rollen het vuur te doven. De kans dat dit lukt is klein. Vooral omdat de dader niet bepaald bereid zal zijn je te helpen.

Mensen die zichzelf in brand steken worden vaak met water overgoten. Soms overleven ze het.
SimonV