Heeft blauw licht ook effect op je wanneer je slecht geslapen hebt?

Heeft 'blauw licht' ook effect op je wanneer je slecht geslapen hebt? Normaal wordt beweerd dat blauw licht voor het slapen slecht is, maar wanneer je slecht hebt geslapen heeft blauw licht dan ook de dag erna invloed op functioneren?

3 jaar geleden
in: Biologie
1.1K

Antwoorden (1)

NEEN, in dit geval kan je oorzaak en gevolg niet omkeren. Blauw licht (en UV) heeft een negatieve invloed op het slapen gaan, maar ná de slaap heeft het licht geen invloed op je functioneren. Als je lampen hebt met veel blauw of violet kan het wel vermoeiender voor je zijn; daarom hebben mensen die de hele dag aan een scherm werken vaak een computerbril.