Bacillus subtilis, Trichoderma en Clostridium phytofermentans. Samen zetten de enzymen de cellulose in drie stappen om tot zetmeel.
fremar
3 jaar geleden
Utrecht
3 jaar geleden
Wat jij noemt zijn bacteriën. Dit zijn wellicht de organismen die cellulases uitscheiden, maar het zijn geen enzymen.
Utrecht
3 jaar geleden
Dat is een cellulase
(de naam van alle enzymen eindigt op -ase)
Het enzym dat cellulose afbreekt het cellulase. Deze enzymes knippen cellulose in stukken tot er simpele suikers overblijven.
tinus1969
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Dit is het enige goede antwoord.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Cellulase