Zintuigen: Warm en kou. Hoe werkt dit?

Hey.

Ik heb een vraag.
Als ik mijn rechter hand onder de kraan afkoel en vervolgens afkoel. En ik leg deze hand vervolgens op mijn linker arm. Voel ik dan de warmte van mijn arm met mijn hand, of voelt ik dan de kou van mijn hand met mijn arm?

3 jaar geleden
in: Biologie
1.6K

Antwoorden (2)

Je voelt ze volgens mij allebei. Je linker arm voelt de kou van je rechten hand en andersom.
Rechter*
Toegevoegd op 02 mei 2020 12:18: tekst
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Er zitten wamte en koude zintuigen in de huid. Als bij 17 tot 35 graden wordt de koude zintuig geprikkelt en bij 35 tot 37 graden wordt de wamte zintuig georikkelt