Kun je je duimspieren trainen?

Mijn vriendinnen en ik hadden een discussie, of je wel of niet je duimspieren kunt trainen.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Biologie
2K

Antwoorden (1)

De muis van de duim is de dikste en sterkste spier in je hand. Je kunt de duimspier (en ook de andere spieren van de hand) trainen door veel met een knijpballetje te kneden en ook met gewichtjes te werken. Je versterkt dan namelijk de grijpkracht van je hand. Ook heb je speciale handknijpers om je handen te trainen. Ook als je die gebruikt zal je merken, dat de muis van de duim veel moet werken. Je hebt daar veel profijt van als je aan een rekstok wilt hangen, maar ook als je zwaardere gewichten wilt tillen.