Is de drijvende kracht van leven een aaneenschakeling van zelfvervullende acties en investeringen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
1K

Antwoorden (3)

Neen. Er is geen enkele reden om zoiets aan te nemen.
AWM
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kun je misschien een voorbeeld geven waarom niet?
Heb dit niet voor niets in de categorie "biologie" ingedeeld.
Dan behoor je het vanuit dat perspectief te bekritiseren, niet vanuit psychologisch oogpunt.
AWM
13 jaar geleden
Het maakt niet uit vanuit welk gezichtspunt deze vraag bekeken wordt. een reductio ad absurdum kan uiteraard niet gevergd worden, van de antwoordgevers, en daar vraag je nu om.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dus jij wilt beweren dat alle disciplines van wetenschap hetzelfde kijken? En je mag van mij Latijn, Grieks, op Tikkie takkie schrijven, veranderd niets aan mijn vraag en jouw antwoord. Je zegt; "Er is geen enkele reden om zoiets aan te nemen." Nou, dat vind ik vreemd, en vroeg je om een uitleg. Dat kun je dus niet. Jij hebt geen onderbouwing voor je antwoord. Dat is jammer. Toegeven is moeilijk he?
AWM
13 jaar geleden
Ik wil van alles toegeven, als je me volgt op deze website dan zul je merken dat ik nooit te beroerd ben om ergens op terug te komen als ik ongelijk blijk te hebben.
Maar mijn antwoord blijft 'nee', tenzij iemand of iets het tegendeel heeft aangetoond. Je geeft ons een stelling zonder onderbouwing, en nu verlang je dat ik ga bewijzen dat ie (niet) klopt. Zo zijn we niet getrouwd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aha, maar nu doe je alsof ik doel dat je niet wilt toegeven dat het leven een aaneenschakeling is van zelfvervullende acties en investeringen, maar je weet best dat ik doel op het feit dat je niet wilt toegeven dat het RaaR is, dat je een stellige -Nee- als antwoord geeft, zonder onderbouwing.
AWM
13 jaar geleden
Oké. Ik heb het voorbeeld al eens gegeven hier:
Ik stel een vraag ala:
Wordt het leven op aarde beïnvloed door een enorme bal rundergehakt van 500 kilo, die in omloop is rond de planeet Jupiter?
Het enige juiste antwoord is: Nee, er is niets dat daarop wijst. Dan kan je reageren met: Bewijs eens dat dat niet zo is? Tja...
AWM
13 jaar geleden
Het was geen reactie, maar een antwoord.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je voorbeeld, Antwoordman, is uit de context gerukt. Dit is geen paradox als dat van Bertrand russel met zijn vliegende theepot op het bestaan van een God, of een analogie daarvan. "Het spaghettimonster", waar jij dan weer een bal gehakt van hebt gemaakt. Maar laat het nu maar liggen, oke.
Nee. De drijvende kracht van leven is energie. Het terkort aan energie zal leiden tot sterfte. Sterfte leid zelf ook tot verlies van levensenergie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Integendeel. Ik zou juist willen zeggen dat de drijvende kracht van 'niet-leven' een aaneenschakeling van zelfvervullende acties en investeringen is.
Het is datgene dat slechts kan bestaan wanneer 'men' zijn illusies volgzaam is. Als een soort afgescheiden entiteit.
De illusie bestaat uit kracht van waarheid die ongezien blijft!