zijn de vingerafdrukken van een eeneiige tweeling aan elkaar gelijk?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Biologie
1.7K
Iloon2punt0
5 jaar geleden
Ik heb altijd gehoord dat eeneiige tweelingen maximaal 7 dezelfde vingerafdrukken hebben.

Antwoorden (1)

Nee, hun vingerafdrukken zijn niet hetzelfde.

Vingerafdrukken worden in de baarmoeder gevormd en zijn een samenspel van DNA (identiek bij eeneÏge tweelingen), voeding, plaats in de baarmoeder, snelheid van ontwikkeling van de vingers,... en dat is verschillend bij alle tweelingen.

De vingerafdrukken zullen in grote lijnen identiek zijn, maar de details zullen anders zijn.
fremar
5 jaar geleden
Reddie
5 jaar geleden
In grote lijnen zijn alle vingerafdrukken gelijk.
Het gaat juist over de details.
Die laatste opmerking (niet jouw schuld) slaat dus nergens op.