Wanneer komt er een nieuwe ijstijd?

Reddie
5 jaar geleden
Ik hoop komende winter.
Dan krijgen we een elf stedentocht.
fremar
5 jaar geleden
https://www.startpagina.nl/v/natuur/milieu/vraag/553019/mogelijk-ijstijd/
jc54
5 jaar geleden
Het is al maanden tijd voor ijsjes.....
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Dit gaat sneller dan wij denken hoe sneller de poolcirkel zich verplaats, en als je kijkt hoe snel het zoete water naar de noordpool stroomt, dan zie ik dat de ijskap die smelt en dat de pool zijn massa verliest en de aarden langzaam kantelt tot het 16 over 12 is dat houd in dat de omkantelen nabij is en als je ziet dat dit proces zich nu sneller doe dan er is uitgerekend. Dit had al in theorie allang had moeten plaats vinden in de theorie de komeet heil bob.
Dus dat het nu nog niet is gebeurd is een raadsel een fransman had daar een theorie over.
Maar die snap ik niet dus deel deze ook niet wat ik wel zie is dat wat er 50.000 jaar geleden is gebeur en dat nu uit de kletsers komt voorspeld niet veel goeds en dan de ijsplaat die nu afbreken en de vulkanen die actief worden, is het een kwestie van tijd wanneer de bom knapt op aarden. Denk logisch en simpel, als de bal in een gelijkstaand is is er niks aan de hand maar als het Noorden niet meer het noorden is dan heb je een groot probleem en kantelt de aarden dan ben ik benieuwd als het dan 16 over 12 is en de meesten massa aan een kant en de omkantelen een feit is wat gebeurd er dan valt de aarden in een anderen baan en hebben we dan weer een nieuwe ijstijd om dat de aarden in een anderen baan van de zon komt en dat het dan weer veel kouder wordt op aarden. Dan is de ijstijd een feit. En dit gaat sneller dan verwacht het is al 10 over twaalf volgens de geleerden. De planeet draait al miljarden zijn rondje en ja de mens is er maar tijdelijk kijk naar de geschiedenis en naar het uitsterven van de dinosaurus, heeft plaats gemaakt voor de mens en waar moeten wij plaats voortmaken ??? dat is de vraag. En de mens heeft daar geen invloed op wij zijn er maar tijdelijk dus geniet van elke dag. Maar dat gaat niet met al opgelegde maatregelen en dat we kort worden gehouden zeg het eerlijke verhaal en leg ons geen beperkingen op om dat het al te laat is dus geniet van het leven.

Antwoorden (2)

Tenslotte, de vraag was, wanneer begint de volgende ijstijd? Het lijkt er dus op dat we daarvoor het rookgordijn (van vulkaanstof en CO2) van de honderdduizendjargie cyclus moeten negeren. We moeten dus uitsluitend naar Huybers rode grafiek van de zomerzoninstraling kijken, wanneer dat weer een minimum bereikt. Dat is pas over zo’n twaalf duizend jaar en het is dus nog niet nodig om een extra warme ijsmuts te breien.

https://www.climategate.nl/2016/02/volgende-ijstijd-en-hoe-wereld-echt-werkt/
fremar
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
+de bron zegt inderdaad: over zo'n twaalfduizend jaar.
Climategate.nl is een initiatief van Marcel Crok, freelance wetenschapsjournalist en Hajo Smit, milieudeskundige, meteoroloog, journalist en voormalig klimaatonderzoeker en Rypke Zeilmaker, natuur- en wetenschapsjournalist.
https://www.climategate.nl/over/
Als de theorie van Milankovich (een Servische wetenschapper) klopt dan duurt het nog ongeveer 60.000 jaar voordat de volgende ijstijd komt.
De baan van de aarde om de zon is bepalend wanneer de volgende ijstijd begint. Is de afstand tussen de aarde en de zon groter, dan start er hoogstwaarschijnlijk een ijstijd. Toch is dit op korte termijn onmogelijk, omdat de atmosfeer teveel CO2 bevat. Dit betekent dat de aarde een langdurige warme fase ingaat.
Bij het begin van een ijstijd zijn de omstandigheden dusdanig dat de ijskap van Groenland kan groeien en er nieuwe ijskappen op het land van het noordelijk halfrond gevormd kunnen worden. Mensen die al dat rekenen niet vertrouwen en willen weten of een volgende ijstijd voor de deur staat, moeten derhalve kijken of de ijskap op Groenland gaat groeien. Het tegendeel is het geval: de grote ijskappen van Groenland en Antarctica verliezen massa zijn aan het wegsmelten.
Het blijft koffiedik kijken, schrijven de Duitse onderzoekers A. Ganopolski, R. Winkelmann en H.J. Schellnhuber in hun betoog (hun paper*).
Het hangt namelijk vooral af van hoeveel CO2 die de mensen de komende millennia uitstoten. Bij een gematigde uitstoot van 1.000 tot 1.5000 gigaton koolstof per jaar, vindt de volgende ijstijd pas over minstens 100.000 jaar plaats, dus 50.000 jaar later dan verwacht, dank zij de mens, beweren deze Duitse onderzoekers.
* https://www.universiteitleiden.nl/binaries/content/assets/rechtsgeleerdheid/fiscaal-en-economische-vakken/economie/richtlijnen-bij-het-schrijven-van-een-paper.pdf
Er is geen enkel wetenschappelijk bewijs dat de aarde spoedig in een ijstijd zal belanden. Een volgende ijstijd zal ooit komen, maar zelfs zonder menselijke uitstoot van broeikasgassen zou deze pas over duizenden jaren heel langzaam zijn intrede doen. De huidige wetenschappelijke discussie gaat er om of de extra dikke deken van CO2 er toe zal leiden dat de aarde nog een tijdlang te warm blijft om zo’n ijstijd in te gaan.
https://klimaatverandering.wordpress.com/category/ijstijden/
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
teusvh
5 jaar geleden
De ijskap van Groenland smelt?
Diverse metingen wijzen op het tegendeel.
Bedenk dat er miljarden omgaan in de business die 'het klimaat' heet.
En als je zegt dat alles prima gaat zo, dan verdien je daar niets aan.
Ik ben zelf geen klimaatdeskundige, maar wel zie ik dat de meest basale wetenschappelijke principes geweld worden aangedaan in heel de discussie.
https://klimaatgek.nl/wordpress/2017/01/09/ijs-en-sneeuw-op-groenland/