Wanneer splits de calvincyclus af naar het eindproduct en wanneer gaat die "doordraaien"?

Zoals je in de foto kan zien, splitst de calvincyclus af naar het eindproduct, en gaat er een pijltje door met het cyclus. Wanneer gaat die terug, en wanneer is het klaar?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Biologie
2.2K

Antwoorden (1)

Een cyclus houdt in dat het proces doorgaat. Bij elk "rondje" ontstaat het eindproduct glucose, maar tegelijkertijd gaat de calvincyclus ook door. Het is dus niet zo dat er 1 van beide pijltjes doorlopen wordt, maar beiden. Mocht er van 1 van de beginproducten niet genoeg zijn, dan stopt de hele cyclus.